جلسه اطلاعات سپاه با نمایندگان درباره تلگرام
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی انتقال از پیام رسانهای خارجی به پیام رسان‌های داخلی را یک مطالبه عمومی دانست.

فضای مجازی در خدمت آمریکا و اسرائیل است و مردم را باید از چنگ آنها نجات داد

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در توضیح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با مسئولان اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی گفت: مسئولان اطلاعات سپاه در حوزه فضای مجازی گزارش مفصلی از وضعیت، شرایط، اهداف و برنامه‌های فضای مجازی ارائه کردند. از جمله اینکه پیام رسانهای خارجی فقط نقش ارتباطی را ایفا نمی کنند بلکه با استفاده از کانالها نقش رسانه‌ای دارند. به عبارت دیگر تلگرام و فضای مجازی در هیچ کشوری به اندازه کشور ما رها نیست.

طبق مطالب مطرح شده در این جلسه نظام سلطه برای کشور ما برنامه دارد و هدفمند پیش می‌رود چون فضای مجازی در کشور ما مثل سایر کشورها نیست.

به گفته نقوی حسینی ۵۰ درصد کاربران تلگرام ایرانی هستند لذا از آنجا که اغلب کشورها کاملا مسلط بر تلگرام هستند انتظار می‌رود مراجع ذیربط در حوزه فضای مجازی کشور به وظیفه انقلابی، شرعی و ملی خود عمل کنند. فضای مجازی در خدمت آمریکا و رژیم صهیونیستی است و مردم را باید از چنگ آنها نجات داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایجاد شبکه ملی فضای مجازی و حمایت و تقویت پیام رسانهای داخلی در راس فعالیتهای دولت قرار گرفته، وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول اجرای موارد ابلاغ شده دانست که به صورت جدی ورود پیدا کرده است.

نقوی حسینی با اشاره به موارد دیگر مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه بیان شد پیام‌رسان‌های داخلی در حال تغییر و تحولات خوبی هستند و به زودی سامان پیدا می کنند لذا با رفع مشکلات و موانع می توانند پاسخگوی همه نیازهای داخلی باشند. پنج پیام رسان داخلی تا آخر فروردین به حدی خواهند رسید که در صورت حذف پیام رسانهای خارجی هیچ مشکلی در فضای کسب و کار، اشتغال در فضای مجازی و فعالیتهای ارتباطی ایجاد نخواهد شد.

براساس مطالب بیان شده در این جلسه دستگاه ها و نهادها نیز در حال انتقال کلیه خدمات و فعالیتهای خود به پیام رسانهای داخلی هستند. همچنین اغلب کشورها همچون روسیه، اندونزی، مالزی و پاکستان برخورد قاطع و جدی با تگلرام داشته چون تلگرام در آن کشورها رها بوده است.

اینکه گفته می شود پیام رسانهای داخلی دارای امنیت نیستند، کذب محض است و واقعیت ندارد. امروز انتقال از پیام رسانهای خارجی به پیام رسانهای داخلی مطالبه عمومی است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در پایان تاکید کرد: یکی از وجوه مهم و نگران کننده تهدیدات اقتصادی و خسارات احتمالی آن در فضای مجازی و پیام رسانهای خارجی است. اگر روند فعالیتهای اقتصادی در پیام رسانهای خارجی به این شیوه ادامه پیدا کند، اتفاق موسسات مالی-پولی در حوزه فعالیتهای اقتصادی فضای مجازی رخ خواهد داد. سوال این است که در آن صورت چه کسی پاسخگو خواهد بود؟


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir