به نظر می ‌رسد تعداد قابل توجهی از وزرای دولت - حدود يك سوم - نتوانند رای اعتماد لازم را از مجلس کسب کنند.
 
" احمد توكلی " نماینده تهران و رییس مركز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی پیش بینی كرد 7 وزیر از مجموع 21 وزیر پیشنهادی محمود احمدی نژاد برای دولت دهم به دلیل کم تجربگی و عدم تناسب سابقه و شهرت کاری آنان با پست‌های در نظر گرفته شده نخواهند توانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را بدست آورند.

این نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا افزود: به نظر می‌رسد تعداد قابل توجهی از وزرای دولت - حدود یك سوم - نتوانند رای اعتماد لازم را از مجلس کسب کنند.

توکلی افزود: وزیرانی كه موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نخواهند شد، ترکیبی از وزرای معرفی شده در تمامی حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی خواهند بود.

او از ذکر اسامی وزرایی که احتمال رای آوری کمتر یا بیشتری دارند خودداری کرد اما در باره میزان مقبولیت وزرای زن پیشنهادی گفت: به نظر من این وزرا به دلیل کم‌تجربگی رای نخواهند آورد.

توکلی وضعیت مرضیه وحید دستجردی وزیر پیشنهادی بهداشت را بهتر از دو وزیر زن معرفی شده دیگر دانست و یادآور شد که او هم سوابق کار اجرایی زیادی ندارد.

نماینده تهران در واکنش به اظهار نظر مخالف برخی علمای قم در مورد وزارت زنان، این موضع‌گیری‌ها را در رای نمایندگان به وزرای زن معرفی شده موثر دانست و گفت: البته حتی اگر موضوع نظر علما هم مطرح نبود، بنده به دلیل ضعف تجربه اجرایی وزرای پیشنهادی بهداشت، رفاه و آموزش وپرورش به آنها رای نمی‌دادم.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir