اقدامات تعجب برانگیزی در صورت خروج آمریکا از برجام داریم
دبیر شورای عالی امنیت ملی:‌ جمهوری اسلامی ایران حتما اقدامات تعجب برانگیزی را در برابر طرف مقابل در صورت خروج از برجام در دستور کار دارد.

شمخانی: گزینه محتمل ما در قبال خروج آمریکا از برجام خروج از ان‌پی‌تی است

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از سفر به سوچی روسیه در مورد خروج آمریکا از برجام اظهار کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های لازم را دارد و حتما اقدامات تعجب برانگیزی را برای طرف مقابل در دستور کار قرار می‌دهد.

وی همچنین در مورد واکنش به اقدامات رئیس جمهور آمریکا در قبال برجام اظهار کرد:‌ متاسفانه از روز آغاز اجرای تعهدات طرف مقابل به اشکال مختلف کارشکنی انجام داده است . البته بر اساس معاهده ان‌پی‌تی کشورهای متعارف این حق را دارند که اگر احساس کنند منافع ملی‌شان در گرو ادامه وضعیت نیست می‌توانند به راحتی از آن خارج شوند و این گزینه محتمل جمهوری اسلامی ایران است.

شمخانی افزود: آمریکا چه خارج شود و چه اجرا نکند چه این قرارداد یکپارچه را با تعلل و تاخیر اجراکند برای ما چنین مساله‌ای به مصلحت نیست.

وی تاکید کرد: از قدرت کامل برای از سرگیری مطلوب فعالیت‌های هسته ای برخورداریم.

شمخانی در پاسخ به پرسشی درباره‌ رویکرد ایران نسبت به مواضع اروپا در خصوص باقی ماندن در برجام گفت: ما از این رویکرد اروپا استقبال می‌کنیم اما اگر آنها تصور می‌کنند مفهوم  استقبال ما از این رویکرد ، دادن باج به آنهاست ، خطای راهبردی می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری از خطوط قرمزش عبور کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir