محمود احمدی نژاد در دفاع از کابینه دهم در جلسه بعد از ظهر مجلس گفت: اگر برخی اصولگرا ها به من رای ندادند اما این را می دانم که برخی غیر اصولگرا در انتخابات به من رای دادند.
 

به گزارش خبرآنلاین وی با بیان اینکه بعضی حرفهایی که می شنوم باعث شد که « برخی باورهای اصلی در من تقویت شد» افزود: نظر مردم را بالاخره باید بپذیریم چه به نظرمان درست بیاید و نیاید اگر برگردیم به انتخابات کسانی که مخالف دولت بودن مخالفتهایشان عمدتا تخریبی بود و تهمت هایی به من زدند.

وی افزود:من دیدم چون بعضی دوستان نقد  کنند جوری صحبت کردند که وضعیت خراب است و گسست ایجاد شده و وضعیت خراب است.

وی افزود: خوب است که نقد کنید ولی توجه داشته باشیم که وضعیت تیره و تار نیست و گسست نیز ایجاد نشده است. به نسبت سایر کشور ها  وضع ماخیلی بهتر است.

احمدی نژاد تصریح کرد: مطلقا اعتقاد ندارم که گسستی بین مردم ایجاد شده است.

وی درباره فعالیتهای فرهنگی و نقدهایی که به این حوزه در مجلس شد گفت: چرا برخی ها فکر می کنند فرهنگ نحوه پوششش 4تا دختر خانم در خیابان است. چرا فکر می کند فرهنگ را می شود با قوه قاهره اعمال کرد. چرا فکر می کنیم فرهنگ فقط قوه قهریه در خیابان هاست

وی گفت: اگر خیال کنیم با قوه قاهره و زاویه محدود می شود کار فرهنگی کرد و اگر کسی مخالف بود بشود لیبرال این اشتباه است. با متن مردم ملاطفت و برادری است اما با کسانی که دنبال انحراف هستند باید شدیدا برخورد شود.

محمود احمدی نژاد در نطق بعد از مخالفین و موافقین کلیات رای اعتماد به کابینه در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان مخالف که وزیر معرفی شده برای وزارت کشور را نظامی دانست گفت: شخصیت آقای نجار معرفی شده است و ایشان یک عضو انقلابی هستند و در عرصه های مختلف دارای کارنامه درخشانی است.

وی گفت: بگذارید برای عوض شدن فضا بگوبم ، همین آقای لاریجانی سپاهی بودند و بعد وزیر ارشاد شدند و بعد رییس سازمان صدا و سیما شد. نگاهشان فرهنگی بود و خدمات ارزشمندی هم در این دو منصب انجام دادند.

رییس جمهور ادامه داد: وزیر کشور باید امین و صادق باشد، مردم دا باشد، باید اهل تعامل و بخش های مختلف را به حرکت در بیاورد. مسئله امنیت کشور را به خوبی درک کند و مدیریت کند. با دولت هماهنگ باشد که آقای نجار این خصوصیت را دارد.

احمدی نژاد با اشاره به دلایل مخالفین با یک وزیر نظامی گفت: اگر ما این منطق را بپذیریم بسیاری از بخش های ما زیر سوال می رود. بیایید یک شوخی نیز بکنیم. آقای لاریجانی سپاهی بودند و بعد وزیر ارشاد شدند و بعد رییس سازمان صدا و سیما شد. نگاهشان فرهنگی بود و خدمات ارزشمندی هم در این دو منصب انجام دادند.

وی افزود: اگر این طور منطقی را بپذیریم خیلی از راه ها بسته می شود. مگر همین وزیر ارشاد قبلی ما یک پاسدار نبود و به پاسداری خود افتخار نیز می کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمی خواهم گله کنم. صدها مورد بوده که به نام خودم اقدام کردم حالا اینجا احمدی نژاد به نام کابینه دهم متهم بشود و نمایندگان و وزرا تهدید بشوند. جرم بنده چیست که باید اتهامات را به جان بخریم؟

رئیس جمهور که از اینجا به بعد از سخنرانی اش لحنی آشفته و عصبانی پیدا کرده بود با اشاره غیر مستقیم به آنچه درباره رابطه او با مشایی گفته می شود گفت: بگوییید این حرفت غلط است در مقابل منتقد نمی توانند حرف بزنند این طرز حرف زدن راجع به اشخاص درست است. بنده خودم تصمیم می گیرم و پاسخگوی تصمیماتم هستم اگر اینگونه بود در مقابل دشمنان نم یتوانستم بیاستم.

وی گفت: در مناظره همه خودم را بیرون گذاشم.

وی در ادامه گفت: من فکر می کردم شهید رجایی اگر بود چگونه عمل می کرد اینقدر تحت فشار قرار گرفت؟

احمدی نزاد با بیان اینکه یک مورد تخلف از دولت ندیده اند گفت: اگر یک ریال تخلف پسرم کرد قوه قضائیه دست اش را قطع کند.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:khabaronline.ir