يك منتقد مديريت دانشگاه آزاد تأكيد كرد: اگر بتوانيم در اين كشور جاسبی را به محاكمه بكشانيم، بعد از آن، برای همه كسانی كه مي خواهند در وادی تخلف گام بردارند، درس عبرت خوبی خواهد بود.
 
به گزارش جهان نيوز ، عباس سلیمی‌نمین در حاشیه دادگاه تجدید نظر رسیدگی به شكایت جاسبی گفت: تاكنون مراوداتی میان برخی افراد در قوه قضائیه و عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت. در سال ‏84‏ به صورت مكتوب این موضوع را به آقای شاهرودی اعلام كردم و ایشان نیز تذكر داد اما تذكر وی به جایی نرسید.
وی افزود امیدوارم با این تغییرات جدید ما بتوانیم در ارتباط با تخلفات عدیده جاسبی كاری را از پیش ببریم و این تغییرات موجب شود تا همه كسانی كه تاكنون از عملكرد جاسبی زیان دیده اند، چه در داخل دانشگاه و چه بیرون از دانشگاه كه به زور اموالشان گرفته شده است، آنها نیز به حق و حقوق خود برسند و در واقع گامی در جهت سلامت كشور برداشته شود.
رییس موسسه مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: سلامت كشور هدف همه ماست و به عنوان آحاد و دلسوزان این جامعه انتظار داریم در جامعه ای زندگی كنیم كه در آن ظلم و بی عدالتی و عدم تساوی نباشد.
وی افزود: آخرین ملجأ و پناهگاه همه كسانی كه به آن‌ها ظلم شده، قوه قضائیه است و اگر قوه قضائیه در این خصوص بتواند گام های اساسی بردارد، یعنی در برابر آدم‌های با نفوذ و ابرقدرت بایستد و آن‌ها را به محكمه بكشاند. در آینده شاهد این نخواهیم بود كه افرادی با ایجاد یك تشكل و كانون های قدرت بتوانند به هر كاری كه دلشان می خواهد دست درازی كنند و هیچ كس جرأت شكایت از آنان را نداشته باشد.
وی افزود: امیدوارم در فضای خوبی نقطه امیدی را به روزنامه نگاران، نویسندگان و منتقدان دلسوز كشور ارائه دهیم و نقطه امیدی را به وجود بیاوریم كه بتوانیم در جامعه انتقاد كنیم ولو اینكه طرف مقابل فردی قدرتمند باشد، حتی فردی باشد كه طی 3 دهه توانسته است روابط ناسالمی را به وجود بیاورد.
سلیمی‌نمین گفت: اگر بتوانیم در این كشور جاسبی را به محاكمه بكشانیم، بعد از آن، برای همه كسانی كه می خواهند در وادی تخلف گام بردارند، درس عبرت خوبی خواهد بود و متوجه خواهند شد كه اگر حتی بتوانند 3 دهه نیز مراودات ناسالمی به وجود بیاورند و در پناه این مراودات، اقداماتی را انجام دهند، در نهایت كارشان به جایی ختم خواهد شد كه باید در برابر ملت جوابگو باشند و قطعاً قبل از تخلف در این مسئله فكر خواهند كرد.
وی اضافه كرد: این عامل بازدارنده ای خواهد بود كه افراد در آینده به جای كار ناسالم، مراودات سالم را در پیش بگیرند.
رئیس مؤسسه مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره غیرعلنی بودن دادگاه نیز گفت: نمی دانم ادله حقوقی ریاست دادگاه در این خصوص چه بوده است، البته من نیز موافقم این دادگاه ها علنی برگزار شود و این می تواند باعث رشد روزنامه نگاری و رشد نویسندگان و بالا رفتن سطح انتقادپذیری درجامعه شود ولی تشخیص قاضی این بود كه دادگاه غیرعلنی باشد و تشخیص علنی و غیرعلنی بودن دادگاه نیز با قاضی است.
سلیمی‌نمین در خصوص مباحثی كه در دادگاه اغتشاشگران درباره جاسبی مطرح شد و اینكه چگونه می تواند این مباحث در روند دادگاه تأثیرگذار باشد، گفت: این مباحث قطعاً تاثیرگذار است و فضای عمومی كشور را طوری رقم می زند كه تأثیر بگذارد.
وی افزود: زمانی كه به عنوان منتقد مطرح كردم كه جاسبی مراودات ناسالمی را به وجود می آورد و اموال دانشگاه را از دانشگاه خارج می كند، باور این مباحث برای عموم و جامعه سخت بود اما امروز بعد از این حوادث اخیر برای همه روشن شد كه جاسبی می تواند چنین كارهایی انجام دهد و به هیچ كس نیز پاسخگو نباشد.
رییس مؤسسه مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: طرح مباحث اخیر در دادگاه اغتشاشگران فضای عمومی را برای درك انتقادات بنده مناسب‌تر كرده است و به نظر من هر چه زمان بگذرد، در مورد دیگر انتقادها نیز فضای عینی بهتر خواهد شد.
وی اضافه كرد: اینكه چه كسانی با چه مراوداتی و چگونه داد و ستدهایی صورت داده اند و افرادی در ظاهر در خدمت مردم اما در باطن در خدمت كانون های قدرت هستند، این مباحث نیز در آینده روشن و به تدریج ماهیت افرادی در این وادی آشكار خواهد شد.
سلیمی‌نمین گفت: تغییرات در دستگاه قضایی نشان دهنده آن است كه خود برای سلامت گام بر می دارد.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com