دعوت نوبخت از آمریکا برای پاسخ به چند سوال پس از اظهارات پمپئو
سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران به اظهارات تهدیدآمیز و خصمانه روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد.

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: ‌روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی بیان و تهدید کرد اگر ایران مطابق با اراده ایالات متحده عمل نکند، تحریم‌های شدیدی از سوی آمریکا اعمال خواهد شد.

وی افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات توسط رییس‌جمهوری اعلام شد، اما چند سوال از مسئولان کاخ سفید مطرح شد که شنیدن پاسخ‌هایش می‌تواند برای افکار عمومی مهم باشد ؛ سوال نخست این است که آیا آمریکایی‌ها موافق پیروزی انقلاب و شعار نه شرقی، نه غربی بودند؟ آیا این اراده آمریکا بود که باعث نابودی هواپیماها و هلی‌کوپترهای آنها در طبس شد؟ و سوال بعد اینکه در دهه 60 مقامات و مردم عادی در عملیات تروریستی منافقین به شهادت می‌رسیدند جمهوری اسلامی تضعیف شد یا این موضوع باعث قدرتمندتر شدن نظام ما شده است؟

سخنگوی دولت تاکید کرد: پاسخ این سوالات نشان دهنده این است که آیا آمریکا توانسته بعد از اینکه اعلام کند تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران وضع خواهد کرد و پرونده جمهوری اسلامی را به شورای امنیت می‌برد، موفق باشد؟ در 40 سال گذشه آمریکا و اقمار آن به هدف خود که تضعیف جمهوری اسلامی ایران است،‌ نرسیده‌اند و شرایط نشان می‌دهد که بنیه‌ دفاعی یا اقتصاد کشور ما که دنبال تضعیف آن بودند، ناکارآمدتر نشده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir