عارف برای ریاست مجلس صلاحیت لازم را ندارد
 روزنامه قانون در نقد طرح ریاست عارف بر مجلس نوشته است: عارف شخصیت محترمی است ولی هركس را برای جایگاهی آفریده‌اند و بی‌شك این فرد برای ریاست‌مجلس شورای اسلامی صلاحیت لازم را ندارد.

روزنامه اصلاح طلب عارف را فاقد صلاحیت لازم برای ریاست مجلس خواند

روزنامه قانون در انتقاد از طرح ریاست عارف بر مجلس نوشته است: كسانی كه توهم قدرت دارند باید بدانند كه این بازی‌های سیاسی یك سری هزینه نیز دارد و می‌تواند مانند تمام راهبردهایی كه جریان‌های منتسب به اصلاحات در مجلس داشتند و به نتیجه نرسید باری بر دوش جریان اصلاحات بیندازد. در همین راستا یكی از خطرناك‌ترین هزینه‌ها را می‌توان از دست دادن جایگاه‌های نواب رییس برای فراكسیون امید دانست. جریان‌های حاضر در مجلس همگی به این نكته تاكید دارند كه علی‌لاریجانی تنها گزینه‌ای است كه می‌تواند خانه‌ملت را در این بازه‌زمانی اداره و منافع همگانی را در برابر خواسته‌ها و درخواست‌های محافظه‌كاران و برخی جریان‌های فشار دیگر حمایت كند. شاید علی‌لاریجانی با حمایت اصلاح‌طلبان قم به مجلس وارد شد ولی این شخصیت امروز تحت حمایت مستقلین ولایی‌است كه اكثریت مجلس را در اختیار دارند و قرار نیست كه آن‌ها در این منازعه لاریجانی را رها و عارف را حمایت كنند بلكه این جریان می‌تواند ضربه حضور عارف در انتخابات هیات رییسه را با انداختن مهره‌ای در جایگاه نواب رییس جبران كند كه البته این وضعیت سبب شده است تا جریان‌های سیاسی آن را عبور از یك گزینه یعنی علی مطهری بخوانند؛ گزینه‌‌ای كه سال‌ها تلاش شده وی را از صدر به پایین بكشانند و این هشداری است كه متوهمان اطراف عارف به آن توجهی ندارند.

عارف شخصیت محترمی است ولی هركس را برای جایگاهی آفریده‌اند و بی‌شك این فرد برای ریاست‌مجلس شورای اسلامی صلاحیت لازم را ندارد. شاید برخی اطرافیان این فرد به دنبال رسیدن به جایگاه هستند یا فراكسیون امید سعی دارد حضور خود را در مجلس یادآوری كند ولی نباید فراموش كرد كه این اتفاق می‌تواند برای همیشه فراكسیون امید را در مجلس به حاشیه براند و جایگاه آن را تخریب كند.

البته این شكست می‌تواند یك توفیق اجباری نیز داشته باشد و آن پایان توهم مجلس اصلاح‌طلب است كه برخی در اذهان خود و قشری از جامعه پرورانیده اند. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دهه نخست خرداد هر سال انتخابات هیات‌رییسه مجلس برگزار می‌شود که براساس آن رییس، نواب، دبیر، کارپرداز و سخنگوی هیات‌رییسه پارلمان با رای اکثریت نمایندگان مجلس برای یک سال آتی انتخاب می‌شوند و ما نیز منتظر می‌مانیم تا این انتخابات مانند دو دوره قبل و به همان روال به پایان برسد و تیر كسانی‌كه برای منفعت خود سعی دارند امید مردم را از بین ببرند به سنگ بخورد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه قانون