خبرگزاری ایرنا ادعا کردبخش مهمی از اظهارات هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مزبور تحت تاثیر القائات عضو نهضت آزادی صورت گرفته است.
 

به گزارش تابناک، علی بهزادنیا که در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان کاندیدای نهضت آزادی در تهران معرفی شد و پس از وقایع تروریستی سال 60 ، ایران را به مقصد امریکا ترک کرد و اکنون نیز در کالیفرنیا اقامت دارد در نامه خود به هاشمی رفسنجانی وقایع منتهی به برکناری ابوالحسن بنی صدر در سال 60 را "کودتای سال 60 " خواند و خطاب به هاشمی رفسنجانی توصیه کرد:"آقای هاشـــمی!بیایید در لشگر یزید نقش حــّـر را بازی کنید بیایید دروغگو را رسوا کنید. مَن دلیل هفته ها سکوت شما را نمیدانم. امّــا میدانم که تا روزی دیگر شما میتوانید همراه باکسانی که میخواهند بنماز شما اقتدا کنند از خونریزیهای بیشتر جلوگیری کنید. خــطبه شما میتواند نقطه عـطفی در تاریخ ایران و کارنامه زندگی عـقـیدتی و ســیاسی شما باشد حــتی اگر فردا آخرین روز حیات شما باشد."

عضو گروه نهضت آزادی سپس خطاب به هاشمی رفسنجانی نوشت:"آزادی اسیران(زندانیان) را بعنوان حق و خواسته ملـّت ایران در خطبه هایتان عنوان کـنید."

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:tabnak.ir