عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دیروز خود درباره اطلاعیه هیئت مؤسس دانشگاه آزاد مبنی بر وقف اموال این دانشگاه از جاسبی توضیح خواست.

 حسین كچوییان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به این‌كه هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اعلام كرده كه با موافقت مقام معظم رهبری اموال این دانشگاه وقف شده گفت: در جلسه دیروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سؤال را مطرح شد و دكتر جاسبی و برخی از نمایندگان دانشگاه آزاد نیز مطالبی را به عنوان پاسخ مطرح كردند.
وی تصریح كرد: حاصل این مطالب این شد كه این نوع اعلام دانشگاه آزاد درست نیست و مقام معظم رهبری آن را تأیید نكرده اند. مقام معظم رهبری در یك بحث كلی در زمینه مسئله فقهی نظری داده بودند و ایشان گفتند كه من در این امور دخالت نمی‌كنم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مجموعه‌ای از مشكلات وجود دارد كه نشان می‌دهد امكان وقف اموال دانشگاه آزاد وجود ندارد و یا حداقل به شكلی كه هم اكنون اعلام شده، امكان‌پذیر نیست و باید بر روی جنبه‌های فقهی و غیرفقهی قضیه تأمل زیادی شود.
وی گفت: چون بخش مهمی از اموال دانشگاه آزاد مربوط به دولت است و دولت به آن كمك كرده و بخش دیگری را حضرت امام خمینی«ره» به این دانشگاه داده‌اند و این اموال وضعیت‌های مختلفی دارند و همه آن‌ها وضعیت مشابهی ندارند و به همین دلیل نمی‌توان آن‌ها را به این راحتی وقف كرد.
كچوییان افزود: اگر هم چنین كاری بخواهد انجام شود در مرحله بعد طبق اساسنامه این دانشگاه باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.
وی انتساب این تأییدیه به مقام معظم رهبری را اشتباه دانست و افزود: این كار هم اخلاقی و هم به لحاظ سیاسی و تبلیغاتی غلط بوده است و باری را روی دوش دفتر رهبری ایجاد كرده است
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com