رييس جمهوری آنچه را که طي پنج روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اجرا شد تراز جديدی از دموکراسی و يک الگوي جديد خواند و گفت: شهادت مي دهم بحث هايي که در مجلس شد دلسوزانه و براي بهتر شدن کارها و اصلاح امور بود.
 
به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد که روز پنج شنبه در پایان بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی و در سومین و آخرین دفاعیات خود از کابینه دهم سخن می گفت، خاطر نشان کرد: بحث‌ها، کارشناسی عمیق و در جهت تکمیل و اصلاح کارها بود.
رییس دولت دهم با تشکر از موافقان و مخالفان تلاش آنان را مجاهدت الهی خواند و گفت: این صحنه در مجلس شاید پس از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه اینقدر برای کابینه وقت گذاشته شود بی سابقه و کم سابقه است.
احمدی نژاد این موضوع را دربرگیرنده چند ویژگی و پیام دانست و گفت: ویژگی اول این است که همه در دولت و مجلس تلاش و فعالیت می کنند کار در کشور بهتر انجام شود.
وی با تشکر از موافقان و مخالفان افزود: البته بعضی از فرصت نیز استفاده کردند و در قالب تذکر با حوزه انتخابیه خود گفت و گو کردند.
رییس جمهوری ویژگی دوم را دموکراسی حقیقی در ایران دانست و با تاکید بر اینکه بحث های روزهای اخیر در مجلس کاملا آزاد بود، اظهار داشت: در دنیا کمتر دیده می شود که رسانه ملی مباحث ملی رسیدگی به کابینه را به‌طور کامل و مستقیم پخش کند.
وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق نمایندگان رعایت احترام و حدود را کردند، آزادانه بودن مباحث را نشانه یک مجلس زنده و پویا خواند و گفت: مجلس زنده پشتوانه دولت نظام و ملت است.
رییس دولت دهم با بیان اینکه نمایندگان آزادانه بررسی و برنامه وزرا را چکش‌کاری کردند، خاطر نشان کرد: دنیا دید که فراتر از صف بندی ها و خط کشی های معمول مجلس زنده است و در برابر مسایل کشور، حقوق و آرمان های ملت و منافع ملی احساس مسئولیت می کند.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir