بررسی تخلف مالی 290 میلیاردی شهرداری ساری
دادستان ساری گفت: تخلف مالی ۲۹۰ میلیاردی شهرداری این شهرستان در دست بررسی است.

به صورت برخط و لحظه ای با پدیده زمینخواری مقابله می کنیم

یونس حسینی دادستان ساری در نشستی با خبرنگاران  با بیان این که گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، تعقیب، مجازات و اجرای حدود، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم ازجمله وظایف اصلی قوه قضاییه است اظهار کرد:در این راستا اقدامات جدی باید انجام شود تا  جامعه  ای سالم داشته باشیم.

وی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۲۲۶ هکتار از منابع طبیعی به ارزش ۲۸ میلیارد تومان از دست متصرفان رفع تصرف شد.

دادستان ساری با اشاره به وضعیت نامناسب  نوار ساحلی به ورود فاضلاب‌ به رودخانه‌ها و سواحل اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت معادن نیز نامطلوب است و فاضلاب برخی کشتارگاه‌های صنعتی و معادن نیز روانه رودخانه‌ها می‌شود که برای پیشگیری از این مساله نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

حسینی  با بیان این که رودخانه‌های حاشیه شهری و مناطق مختلف آن‌قدر آلوده و غیربهداشتی است که به دپوی زباله تبدیل‌شده‌اند تصریح کرد: درمجموع از وضعیت محیط ‌زیست و تعرض به منابع طبیعی راضی نیستیم.

وی درزمینه برخورد با ناهنجاری‌ها نیز با اظهار این که تنها برخورد قضایی با ناهنجاری‌ها کافی نیست خاطرنشان کرد: خانواده و مردم فرصت سواستفاده به افراد ناهنجار ندهند و با دستگاه‌های مرتبط همکاری داشته باشند. 

دادستان مرکز مازندران در زمینهٔ برخورد با زمین‌خواری با بیان این که برخورد با زمین‌خواری از اولویت‌های دادستانی و دستگاه قضایی است گفت: امسال ۳۵ هکتار از منابع طبیعی در استان رفع تصرف‌شده است؛ در این زمینه بدون تعارف و جدی برخورد خواهیم کرد و به صورت برخط و لحظه ای با پدیده زمینخواری مقابله می کنیم.

حسینی بر لزوم تشکیل مجتمع‌های شن و ماسه برای ساماندهی نحوه تولید، توزیع و قیمت مصالح تأکید کرد و یادآور شد: هشت نقطه در استان برای مجتمع‌های شن و ماسه در استان در نظر گرفته‌شده و کارهای اداری آن در دست اقدام است.

وی مبلغ گزارش‌شده در این تخلف و جابجایی مالی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام  و خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی گزارشی از تخلفات مالی یکی از سازمان‌های شهرداری ساری ارائه کرده اما هنوز اختلاس واقع نشده و این امر در دست بررسی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir