سعید حجاریان در رد ادعاهای مهدی كروبی با انتشار نامه سرگشاده ای اعلام كرد...
  
الف ،سعید حجاریان در رد ادعاهای مهدی كروبی با انتشار نامه سرگشاده ای اعلام كرد: در بازداشتگاه از امكانات فیزیوتراپی، كاردرمانی و آب درمانی،استخر،تغذیه مناسب و دوستان با شفقت برخوردارم. شكنجه های سخت لاطائلات است.
 سعید حجاریان از عناصر مهم بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات به دنبال دروغ‌بافی‌های اخیر كروبی و برخی رسانه‌های استعماری در مورد وضعیت بازداشتگاه‌ها گزارشی منتشر كرد. حجاریان در این گزارش كه بنا به درخواست خودش همزمان در اختیار واحد مركزی خبر و خبرگزاریهای ایرنا، ایسنا، فارس و ایلنا قرار گرفته، وضعیت خود را در طول مدت بازداشت را تشریح كرده است.
متن این گزارش به شرح زیر است:
بعد از دلالت به بازداشتگاه‌ها در مورخ 26/3/88 اخبار عجیبی به گوشم خورد كه در بیرون عده‌ای در سایت‌ها اعلام كرده‌اند من به حالت اغما رفته و در زندان بیمارستان بستری و در حال احتضار به سر می‌برم و حتی جان به جان آفرین تسلیم كرده‌ام. بعد از آنكه برای رفع شبهات یك لحظه تلویزیونی من را نشان داد شروع كردند به طرح این ادعا كه تحت شكنجه‌های سخت قرار گرفته و قرص‌های روان گردان به من می‌دهند و از این قبیل لاطائلات.
بعد از دادگاه این تبلیغات شدت یافت كه من ناچار برای خنثی كردن آنها شمه‌ای از وضع خود از زمان بازداشت تا دادگاه را به اطلاع هم وطنان برسانم.
1- من حدود بیست روز در اوین محبوس بودم اما سلول انفرادی من به اندازه‌ای بود كه بتوانم با واكر چند قدمی در آن بزنم، ضمنا از امكانات هواخوری و پزشك زندان كه لااقل یك روز در میان به من سر می‌زد برخوردار بودم.
2- به خاطر معلولیت جسمی لباسهایم را با لباسشویی می‌شستند و زحمت استحمام را نگهبانان بر خود هموار می‌كردند كه خدایشان جزای خیر دهد.
3- غذای زندان مناسب بود و من علیحده میوه را هم داشتم كه به واسطه كم تحركی نیاز مفرطی به آن داشتم.
4- پس از زندان بعلت فقدان امكانات فیزیوتراپی، كاردرمانی و آب درمانی، در اوین (كه طبعا نقاهتگاه نیست)‌ عضلاتم رو به تحلیل رفتن نهادند و علائم مشكلات استخوان پیدا كردند لذا به محلی منتقل شدم كه به استخر آب درمانی نزدیك بود و فضای مفرحی داشت.
5- در مكان جدید یك روز در میان استخر را به مدت یك سانس برای من خلوت (قرق) می‌كردند و همراه مربی دلسوزی به تمرینات آب درمانی می‌پرداختم.
6- در ضمن پزشك هم دو روز در میان به من سر می‌زد و فشار خون و نبض؛ درجه حرارت و گوش و حلق و بینی و ریه‌ها را معاینه می‌كردند.
7- فضای جدید طوری بود كه می‌توانستم با واكر مسافتهای طولانی بروم و عضلات پاهایم را تقویت كنم.
8- وضع تغذیه‌ای‌ام بهتر شد بخصوص مدام دارای فیپر و میوه‌ها كه برای گوارش من ضروری است به مواد غذائیم افزوده شد.
9- در مجموع می‌توانم ادعا كنم حفاظت از یك بازداشتی با معلولیت كار پر مشقتی است كه دوستان با شفقت آن را انجام دادند.
جزاهم الله خیرالجزاء
تاریخ 6/6/88
امضاء سعید حجاریان
 
 گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: alef.ir