در‌تحلیل خود از لغو مراسم شب‌های احیا در حرم مطهر حضرت امام با اظهار تاسف از این اتفاق گفت...
 

به گزارش ایلنا، عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی گفت: اگر لغو برنامه‌های حرم امام (ره) براثر فشارهای سیاسی رخ داده باشد دیگر انسان نمی‌داند چه باید بگوید .در جامعه‌ای که امام و حرم امام مصونیت ندارد،معلوم نیست انقلاب به کجا می‌رود.

محمدهاشمی در‌تحلیل خود از لغو مراسم شب‌های احیا در حرم مطهر حضرت امام با اظهار تاسف از این اتفاق گفت: متاسفانه این اقدام بسیار سوال برانگیز است، چرا كه امام ریشه این نظام و انقلاب است و اگر تعرضی به جایگاه ایشان و حرم وی صورت بگیرد ،هزینه‌ای مضاعف برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم این اتفاق به چه علتی رخ داده است، گفت: ولی اگر این اتفاق براثر فشارهای سیاسی رخ داده باشد دیگر انسان نمی‌داند چه باید بگوید . در جامعه ای که امام و حرم امام مصونیت ندارد،معلوم نیست انقلاب به کجا می‌رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینكه برخی این نوع برخوردها را رویارویی تفکر انجمن حجتیه با تفکر امام می‌دانند، تصریح کرد: من این اتفاقات را مختص به تفكر حجتیه نمی‌دانم . متاسفانه مساله برخورد با اندیشه‌های امام در چند سال اخیر شدت گرفته است. مثلا امام در وصیت نامه خود بارها تاکید کردند که نیروهای نظامی وانتظامی نباید وارد سیاست شوند، ولی ما دیدیم برای دوره قبل مجلس تفسیر شورای نگهبان از این مساله برعکس شد و امروز نیز در ترکیب مدیریت عالی کشور در سطوح مختلف هیچ توجه‌ای به این نصیحت و توصیه نشده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امام (ره) در مورد حفظ آبرو و حیثیت و عرق مردم توصیه‌های موکدی داشتند، خاطرنشان کرد: امام مردم را همه چیز می‌دانستند ولی امروز متاسفانه شاهدیم که رسانه‌هایی حیثیت مردم را به بازی می‌گیرند و هتک حرمت می‌کنند .

هاشمی با تاکید بر اینکه امام نسبت به حفظ دستاوردهای نظام تاکید داشتند،تصریح کرد: متاسفانه امروز خیلی راحت همه دستاوردهای نظام بعد از انقلاب زیر سوال می‌رود و در انتخابات و مناظره‌ها دیدیم که همه دستاوردهای دولت‌های گذشته زیر سوال رفت و شخصیت‌های نظام به سو استفاده متهم شدند و این رویه امروز به سکه رایجی تبدیل شده است.

مسوول کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور گفت: امروز می‌بینیم که چگونه قیمت‌ها بالا می‌رود و مردم در تامین نیازهای اولیه خود با مشکل روبرو هستند .

هاشمی با بیان این اعتقاد که خیلی وقت است که همه چیز را زیر پا می‌گذارند، تصریح کرد: شنیده‌ام امسال می‌خواهند روز قدس که مبدع آن امام (ره) بودند را تبدیل به هفته قدس كنند و متاسفانه این تفکری تا جایی که جرات می‌کند مسایلی که مربوط به امام است را از حیض انتفاع می‌اندازد واین مختص انجمن حجتیه نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تاکید کرد: شرایط فعلی کشور، فشارهایی که بر روی مردم وجود دارد و بی توجهی به مسایل کشور، همگی خلاف اندیشه‌های امام و تاکید ایشان بر لزوم حفظ جایگاه مردم می‌باشد.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir