نشست خبری امروز محمود احمدی نژاد رييس جمهوری اسلامی ايران با خبرنگاران داخلی و خارجی با حاشيه هايی همراه بود که گاهی برخی از آنان پررنگ تر از متن به نظر می رسيد.
 
به گزارش ایرنا، هنگامی که خبرنگار آسوشیتد پرس که یک خبرنگار ایرانی الاصل است برنامه رییس جمهوری را در خصوص موضوع هسته ای و کاهش تنش با آمریکا جویا شد، احمدی نژاد بار دیگر نشان داد که یک رسانه است. این بار احمدی نژاد سوال کرد که طرف های مقابل ایران چه بدست آورده و چه دستاوردی داشته اند؟ آیا آنان جلو رفتند و چه کسی ضرر و چه کسی سود کرد؟

**
خبرنگار آسوشیتد پرس که بخش نخست مطالب رییس جمهور را پشت تریبون یادداشت برداری می کرد در این بخش از سخنان احمدی نژاد فقط او را نظاره کرد.

**
رییس جمهوری حدود ساعت 11 با همراهی اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رییس دفتر و علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی اش وارد سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری شد و این برنامه تقریبا در ساعت اعلام شده آغاز شد.

**
مدیران مسئول برخی خبرگزاری ها و روزنامه ها نیز در ردیف جلوی حاضران در سالن شهید بهشتی حضور دارند.

**
ابوالقاسمی، قاری بین المللی جمهوری اسلامی ایران آیاتی چند از کلام الله مجید را در آغاز برنامه قرائت کرد.

**
مجری برنامه مرتضی حیدری گوینده خبر و مجری نام آشنای برنامه های خبری تلویزیون است که بارها با رییس جمهوری مصاحبه کرده است.

**
احمدی نژاد نیز هنگامی که پاسخ به پرسش ها را آغاز کرد از حیدری و مترجم نشست خبری تشکر کرد که حیدری هم گفت باعث توفیق و افتخار ماست که در خدمت شما هستیم.

**
در بنر پشت سر رییس جمهوری عبارت «شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن» و تصویری از یک رنگین کمان به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران به چشم می خورد.

**
در این نشست خبری همچون سایر نشست ها پرسش های خبرنگاران پیوسته چکش کاری می شد و تلفن های همراه بی قرار نشان می داد.

**
رییس جمهوری و هیات همراه بامداد امروز از مشهد مقدس و برگزاری نخستین نشست دولت دهم وارد تهران شده بودند اما مانند همیشه با نشاط مقابل دوربین ها و دیدگان خبرنگاران قرار گرفت.

**
برخی مقدمات مربوط به نشست خبری ساعاتی قبل از برنامه انجام شد.

**
بسیاری از خبرنگاران داخلی، تعداد خبرنگاران خارجی و نام رسانه های مشهور را جستجو می کردند.

**
تلویزیون رویترز، خبرگزاری رویترز، خبرگزاری ای اف پی، تلویزیون ای آر دی آلمان، تلویزیون تی آر تی ترکیه و تلویزیون ان بی سی آمریکا از جمله این رسانه هاست.

**
زمانی که رییس جمهوری بحث دولت دهم را به ویژه با موضوع رای بالای نمایندگان به این دولت و اقتدار در عرصه داخلی و خارجی شروع کرد نوشتن ها در بین خبرنگاران خارجی تندتر شد.

**
تقریبا جایی در اطراف سالن شهید بهشتی نیست که دوربین آنجا کاشته نشده باشد.

**
نمایندگان برخی رسانه های خارجی، خبرنگاران ایرانی تبار هستند.

**
نوشتن خبرنگاران خارجی حتی هنگامی که احمدی نژاد با اشاره به قرارگرفتن در آستانه شهادت امام علی (ع) از او به عنوان الگوی بی بدیل عدالت و زمامداری صالح یاد کرد ادامه یافت.

**
سخنان ابتدایی رییس جمهوری کمتر از 25 دقیقه به طول انجامید و احمدی نژاد ساعت 11 و 32 دقیقه پاسخ به پرسش های خبرنگاران را آغاز کرد.

**
خبرنگار شبکه العالم اولین خبرنگاری بود که پرسش خود را در خصوص پاسخ ایران به نشست 1+5 مطرح کرد.

**
این خبرنگار گفت: می خواهم سوالم را به زبان عربی بپرسم و احمدی نژاد هم گفت: به زبان عربی بپرسید و سپس ادامه داد، «لامشکل».

**
پس از طرح سوال خبرنگار شبکه العالم رییس جمهوری از مترجم خواست که سخنان وی را به صورت زنده ترجمه کند و گفت که در گوشی ترجمه را نداشته است.

**
سپس خبرنگاران واحد مرکزی خبر، آسوشیتد پرس و خبرگزاری جمهوری اسلامی به ترتیب پرسش های خود را مطرح کردند.

 

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir