خبر مخالفت یکی از مراجع تقلید با معرفی زن به عنوان وزیر، از همان زمانی رسانه‌ای شد که رئیس جمهور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی‌اش از آجرلو و وحید‌دستجردی به عنوان وزرای پیشنهادی رفاه و بهداشت نام برد.
 
به گزارش رجانیوز، خبر مخالفت یکی از مراجع تقلید با معرفی زن به عنوان وزیر، از همان زمانی رسانه‌ای شد که رئیس جمهور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی‌اش از فاطمه آجرلو و مرضیه وحید‌دستجردی به عنوان وزرای پیشنهادی رفاه و بهداشت نام برد.
پس از آن، برخی رسانه ها به انتشار اخبار ضدونقیضی در این باره پرداخته و درصدد فشار به دولت برآمدند.
به گزارش منابع آگاه این مرجع تقلید به یک مقام عالی‌رتبه نظام نامه‌ای نوشت و استدلال فقهی خود را در خصوص ایراد ولایت زن بر مرد ارائه کرد.
به دنبال ارسال این نامه، شخصی به نمایندگی از این مقام عالی‌رتبه به بیت مرجع تقلید رفته و پاسخ شفاهی ایشان را ابلاغ نمود.
بر اساس این گزارش، مقام عالی‌رتبه در پاسخ خود با طرح ادله فقهی و مبانی دینی، انتقاد مطرح شده را وارد ندانسته و عنوان کردند که حق ولایت در جمهوری اسلامی تنها به عهده فقیه جامع‌الشرایط است.
ایشان افزودند، من این استدلال رادرست نمی‌دانم چرا که وزیر، رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، همگی کارگزار نظام جمهوری اسلامی هستند و برای آنها حق ولایت مفروض نیست؛ حق ولایت تنها بعهده ولی فقیه جامع‌الشرایط است و مابقی مسئولان، کارگزاران حکومت اسلامی هستند.
این مقام عالی رتبه همچنین در خصوص نظرات مراجع عظام تقلید و محترم دانستن این نظرات نکاتی را گوشزد کردند.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:rajanews.com