عبور هواپیما‌های آمریکایی از آسمان ایران با مجوز سازمان هواپیمایی + سند
در حالیکه دولت ایالات متحده سال هاست با بهانه‌های واهی و در اقدامی غیر انسانی، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را تحریم کرده، اما هواپیما‌های تجاری آمریکایی همچنان از آسمان کشورمان برای تردد استفاده می‌کنند

عبور هواپیماهای تجاری آمریکا از آسمان ایران

 سال‌های طولانی است که شرکت‌های هواپیمایی مسافربری ایرانی در اقدامی مغایر با حقوق بشر و با بهانه‌های واهی از سوی آمریکا مورد تحریم واقع شدند و حتی اجازه خرید قطعات نیز به آن‌ها داده نمی‌شود.

البته با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، تحریم‌های آمریکا برای برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران رفع شد و قرارداد‌هایی برای خرید هواپیما نیز میان شرکت‌های ایرانی و غربی به امضا رسید، اما با خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته ای، مجوز‌های فروش هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز باطل شدند.

با این همه و در شرایطی که خط و نشان‌های طرف آمریکایی برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی تمامی ندارد، اما هواپیما‌های تجاری آمریکایی آزادانه در آسمان کشورمان پرواز می‌کنند.

عبور هواپیمای بوئینگ 777 شرکت آمریکایی FedEx با علامت ثبتی N869FD از آسمان کشورمان – 23 مردادماه 97

عبور هواپیما‌های آمریکایی از آسمان ایران با مجوز سازمان هواپیمایی + سند


عبور هواپیمای بوئینگ 747 شرکت آمریکایی UPS با علامت ثبتی N570UP از آسمان کشورمان – 23 مردادماه 97

عبور هواپیما‌های آمریکایی از آسمان ایران با مجوز سازمان هواپیمایی + سند

مشخص نیست سازمان هواپیمایی کشوری، به عنوان نهاد متولی صنعت حمل و نقل هوایی کشورمان به چه علت برای این هواپیما‌ها مجوز پرواز صادر کرده و چرا در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با تحریم‌های طرف آمریکایی مواجه هستند، هنوز هواپیما‌های تجاری آمریکایی اجازه عبور از آسمان کشورمان را دارند؟

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com