خاتمی: فساد سیستماتیک در ایران یک دروغ است
خطیب نماز عید قربان گفت: ملت ایران به فضل خدا ۴۰ سال است که خسته نشده و به یاری خدا دشمنان را خسته خواهد کرد

آمریکا بدنبال دیکتاتوری در مذاکره است

نماز عید سعید قربان به امامت سید احمد خاتمی صبح امروز در مصلی تهران اقامه شد.هم اکنون خطیب نماز عید قربان به ایراد خطبه نماز پرداخت.

سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز عید قربان در مصلای تهران از این عید بزرگ به عنوان عید فداکاری در راه خدا و نماد ایثار یاد کرد و افزود: پیامبر بزرگ اسلام در همه عرصه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و خانوادگی؛ اسوه و نمونه است و باید در شرایط روز از پیامبر اکرم (ص) الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز همه مشکلات و سختی‌ها را می‌بینند و درک می‌کنند خاطرنشان کرد: حضرت رسول الله هم سخت‌تر از این مشکلات را داشت به طوری که در ۱۰ سال ۸۰ جنگ را پشت سر گذاشت و علاوه بر مشکلات اقتصادی حتی منافقان می‌خواستند پیامبر را در مدینه ترور کنند، اما ناکام ماندند.

خاتمی با بیان آیات و احادیثی به چهار نکته از برخورد پیامبر با مشکلات اشاره کرد و گفت: پیامبر هیچگاه از واژه بن بست، بحران و یا طوفان بحران یاد نکرد، زیرا این واژه‌ها در درون خود یأس دارد در حالی که باید امید داشت.

وی با تأکید بر اینکه نباید مؤمنان در برابر دشمنان سست و محذور شوند افزود: خداوند به مؤمنان می‌فرماید سست نشوید، صلح تحمیلی و مذاکره تحمیلی را نپذیرید، زیرا شما برترید و خداوند با شماست.

خطیب نماز عید قربان گفت: سختی‌ها فقط برای مؤمنان نیست بلکه برای دشمنان هم هست، اما شما سرمایه خدا را دارید پس محکم باشید و مقاومت کنید.

خاتمی با تأکید بر اینکه پیامبر هرگز در برابر مشکلات خسته نشد افزود: در جنگ احد بعضی‌ها خسته شدند و شکست ظاهری خوردند.

وی گفت: ملت ایران به فضل خداوند چهل سال است که نشان داده خسته نشده است، اما به یاری خداوند دشمنان را خسته خواهد کرد.

خاتمی با بیان احادیثی از امام علی (ع) و امام باقر (ع) افزود: پیامبر اکرم مطلقاً نترسید و در قاموس مؤمن ترس راه ندارد.

خطیب نماز عید قربان گفت: پیامبر اکرم در هنگام هجوم دشمن مدام تأکید بر وحدت داشت، زیرا خوشترین خبر برای دشمنان؛ تفرقه داخلی است و ملت ما با تمسک به محور وحدت که ولایت است ان شاء الله خواهد ایستاد و در برابر دشمن ایستادگی خواهد کرد.

خاتمی تصریح کرد: آمریکا باید بداند اگر کوچکترین آسیبی به ملت ایران برسد، ملت او را به ذلت خواهد کشاند. آن ها باید بدانند که هزینه جنگ با ایران، فقط مربوط به خود او نمی شود بلکه هم پیمانانش هم در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی را هم شامل خواهد شد.

خطیب نماز عید قربان با بیان اینکه ماجرای مک‌فارلین فراموش نمی شود،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج بدهند اما این حسرت به دلشان ماند.

وی اظهار داشت: ایرانی ها می دانند آمریکایی ها چه بلایی سر برجام آوردند. این کشور در اقدامی غیر انسانی برجام را برهم زد. همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند اما در این هدف ناکام شدند. آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد.

خاتمی ادامه داد: ترامپ رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تاکنون هشت مرتبه تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده اما به دروغ می‌گوید من در پی مذاکره با ایران نیستم.

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدند تا با ایران مذاکره کنید و مسایل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید.

وی تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست‌ بلکه به دنبال دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید، شما ایران، آن طرف میز و ما این سوی میز می نشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید اما نظام اسلامی در برابر این خواسته ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد.

خاتمی در بخش دیگری از این خطبه‌ها، درباره مساله مبارزه با فساد، با اشاره به نامه‌های امیر مومنان علی(ع) خطاب به حکمرانان مناطق گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌داند، نه تضعیف آن؛ پس با فساد هرجا که هست، باید مبارزه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسیر مبارزه با فساد، نباید حق پاک دستان ضایع شود تصریح کرد: در قوای سه ‌گانه، مدیران پاک و حلال‌خور فراوان وجود دارند؛ نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد چون نفس همین تعبیر، در عرصه جنگ روانی به منزله فساد است.

خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه باید با فساد مبارزه کرد اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خودش فساد است گفت: فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir