بررسی تاثیر تحریم ها بر فعالیت بانکی کشور
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد

 تشریح وضعیت روابط بانکی ایران قبل و پس از برجام در کمسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه، 11 شهریور) این کمیسیون، گفت: نشست امروز با حضور مسئولانی از وزرات امور خارجه، اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد. طی آن آخرین وضعیت تأثیرات تحریمی آمریکا و شرایط فعالیت بانکی جمهوری اسلامی ایران قبل از برجام، پس از توافق هسته‌ای و پس از خروج آمریکا از برجام مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: هم‌اکنون اگرچه با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستیم، لیکن خیلی از کشورها حتی هم‌پیمانان و متحدین آمریکا، از سیاست‌های یک‌جانبه این کشور خرسند نیستند. در این جلسه اشاره شد که برخلاف دوره قبلی تحریم‌ها، تحریم‌های جدید صرفا از سوی آمریکا اِعمال شده و این به معنای تحریم سازمان ملل یا اتحادیه اروپا نیست.

نجفی‌خوشرودی تصریح کرد: جنگ روانی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران ضرورت توجه به این نکته که نباید بهانه به دست آمریکا از طُرق مختلف از قبیل الحاق به FATF و در عین هوشیاری نسبت به ابعاد احتمالی تأثیرات آن، توسعه روابط با همسایگان، حمایت مجلس از فعالیت بانک‌ها در مواجهه با تحریم‌ها و غیره از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی مدیران بانک‌ها و اعضای کمیسیون در این جلسه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت اینکه، علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌های موجود، مجموعه نظام بانکی کشور با وجود همه مشکلات آماده است تا همه تدابیر و سازو کارهای لازم را برای مقابله با تحریم‌ها در دستورکار قرار دهد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com