ندیمی در واكنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری افطاری‌های مجلل از سوی وزرا و با حضور نمایندگان، تاكید كرد...


جهان نیوز،مشاور معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌كه احمدی‌نژاد پس از پایان تعطیلات مجلس و در فرصت سه ماه قانونی خود برای معرفی وزرای باقی مانده، سه وزیر آموزش و پرورش، رفاه و نیرو را به مجلس معرفی خواهد كرد، اظهار داشت: تصورمان این بود كه مجلس تا پیش از تعطیلات دو هفتگی خود فرصت بررسی وزرای پیشنهادی دولت را خواهد داشت.
ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واكنش به این‌كه بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نیازمند 10روز زمان است، پس چطور دولت انتظار داشته كه نمایندگان در فرصتی كمتر از 10 روز به بررسی وزرای پیشهادیش بپردازد؟، اظهار داشت: این مدت حداكثر زمانی است كه نمایندگان می‌توانند به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بپردازند. اما از آنجا كه از میان دو وزیر معرفی شده به مجلس، یك نفر از آنها از جمله خود نمایندگان بود (فاطمه آلیا)، به نظر می‌رسید كه مجلس می‌تواند حتی طی دو روز به تحقیق در مورد وزیر پیشنهادی دیگر (علی ذبیحی)، بپردازد و پیش از پایان تعطیلات سرنوشت این دو وزارتخانه را نیز تعیین كند.
وی با بیان این‌كه رئیس‌جمهور به دلیل تقارن بررسی صلاحیت دو وزیر پیشهادی آموزش و پرورش و نیرو، با تعطیلات مجلس، نامه معرفی آنها را مسترد كرده است، متذكر شد كه بازپس‌گیری این نامه، لزوما به معنی تغییر وزرای معرفی شده نیست.

**هیچ منعی برای وزارت زنان وجود ندارد
وی در پاسخ به این‌كه چرا رئیس‌جمهور به نظر رهبری مبنی بر جلب نظر موافق مراجع تقلید برای معرفی وزرای زن توجه نكرده است؟، اظهار داشت: احترام به نظر مراجع، نافی نظر رهبری نیست؛ چرا كه خود مقام معظم رهبری نظر منفی نسبت به معرفی زنان برای عضویت در كابینه ندارند و وزارت زنان را به منزله ولایت آنها نمی‌دانند.
ندیمی با تاكید بر اینكه از نظر قانون هیچ منعی برای وزارت زنان وجود ندارد، یادآور شد كه پیش از این نیز معاونین رئیس‌جمهور زن بوده‌اند و شان معاون رئیس‌جمهور كمتر از وزیر نیست.
وی در پاسخ به این‌كه آیا بر اساس آنچه كه از سوی نمایندان مطرح می‌شود، فكر نمی‌كنید كه مجلس دیگر به یك وزیر پیشنهادی زن رای نخواهد داد،؟، اظهار داشت: ما علامت‌های عدم ارائه رای اعتماد را از ابتدای معرفی كابینه داشتیم و گفته می‌شد كه آقایان میركاظمی و محرابیان رای اعتماد نمی‌آورند. اما دیدید كه نهایتا این گونه نشد. از این ر‌و این نوع اخبار از حواشی مجلس را نمی‌توان چندان جدی گرفت.

**اگر ممتنعین به وزرات علی آبادی شناسایی می‌شدند، او هم رای می‌آورد
مشاور معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور با اعتقاد بر اینكه مجلس در بررسی اولیه كابینه تنها به دو وزیر رای اعتماد نداده است، اظهار داشت: آقای علی‌آبادی هم كه در كسب رای‌اعتماد مجلس موفق نبودند، 23 رای ممتنع داشتند كه اگر این 23 نفر را شناسایی كرده و با آنها بیشتر گفت‌وگو می‌كردیم، می‌توانستیم آنها را راضی كنیم تا به ایشان رای دهند. به این ترتیب علی‌آبادی هم به عنوان وزیر نیرو می‌توانست رای اعتماد بگیرد. وی در پاسخ به اینكه آیا منظور از شناسایی این 23 نفر، دعوت آنها به مراسم افطاری دولتی بوده است؟، گفت: به والله افطاری‌های دولت فقط نان، پنیر و سبزی بود كه طی آن گفت‌وگوهایی صورت می‌گرفت وسئوالاتی مطرح می‌شد كه به آنها پاسخ می‌دادیم.

**افطاری مجلل دولتی نداشتیم
ندیمی در واكنش به انتشار اخباری مبنی بر برگزاری افطاری‌های مجلل از سوی وزرا و با حضور نمایندگان، تاكید كرد: هیچ وزیری در رستوران‌ها افطاری نداده و خارج از ساختمان‌های ریاست جمهوری افطاری به خرج دولت برگزار نشده است. به گفته وی تنها دو سه نفر از نمایندگان كه تعصبات خاصی داشتند برای وزیران همشهری خود مهمانی‌هایی ترتیب داده بودند كه به دولت هیچ ربطی نداشت و دولت نمی‌توانست مانع از برگزاری آن شود.

 
گردآوری:گروه خبرسیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com