تأکید پوتین بر اخراج تروریست ها از سوریه
رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از اجلاس سران ایران، ترکیه و روسیه گفت: هدف ما اخراج تروریست‌ها از ادلب است که خطری برای مردم سوریه می‌باشند

پوتین در کنفرانس خبری: هدف ما اخراج تروریست‌ها از سوریه است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری اجلاس سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه که عصر امروز(16شهریور) در تهران برگزار شد، اظهار داشت: مذاکرات در فضای کاری و دوستانه انجام شد و راه حل سیاسی برای بحران سوریه و بیانیه تدوین شد و اقدامات ما ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای حل موضوعات موجود می‌توانیم از روند آستانه که ابزار موثری برای احیای سوریه استفاده کنیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: جلسات کارشناسی ادامه پیدا خواهد کرد که نمایندگان سه کشور، اپوزیسیون و نمایندگان سازمان ملل در آن حضور دارند و همچنین 10 جلسه کارشناسی تا به امروز تشکیل شده است.

پوتین تصریح کرد: اولویت ما انهدام تروریسم در سوریه است و هدف ما اخراج تروریست‌ها از ادلب است که خطری برای مردم سوریه می‌باشند.

وی ادامه داد: برای آشتی از تمام طرفهای متخاصم دعوت کردیم سلاح خود را به زمین بگذارند.

رئیس جمهور روسیه افزود: اطلاعات دقیقی داریم که تروریست‌ها صحنه‌سازی و اقدامات تحریک آمیز انجام می‌دهند. اقدامات روسیه در چارچوب سازمان ملل را به اطلاع دوستانم رسانده‌ام.

پوتین اظهار کرد: توافق کردیم روند کمیته قانون اساسی بررسی شود. ترسیم آینده کشور سوریه برای تمام مردم این کشور امنیت و استقلال باشد. انتظار داریم شرایطی فراهم شود که مهاجران و آوارگان به کشور خود بازگردند و در کشور سوریه امکان اسکان دو میلیون نفر وجود دارد.

وی افزود: روسیه سه هزار تُن کمک انسانی به دمشق منتقل کرده و 6 هزار مترمربع مین زدایی انجام داده است.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: برنامه بین المللی برای بازسازی سوریه لازم است و نتایج این اجلاس می‌تواند به صلح پایدار کمک کند.

ولادیمیر پوتین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه توافقاتی برای ادلب در نشست سه جانبه تهران انجام شده و سرنوشت آن چه می‌شود و این تلاشها چقدر زمان‌ می‌برد گفت: در ادلب مقدار غیرنظامی وجود دارد که باید آنها را از تروریست‌ها جدا کنیم.

وی ادامه داد: تروریست‌هایی که از سوی سازمان ملل شناخته شده بودند ما کمک کردیم که از مناطق سوریه به ادلب بروند امروز در این منطقه اسلحه‌های زیادی وجود دارد و تروریست‌ها می‌توانند پهپادهایی را تولید کنند.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: درگیری‌هایی در داخل خود ادلب اتفاق می‌افتد که مورد نظر ما نیز هست که به آنها پایان دهیم. تروریست‌ها غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

پوتین با بیان اینکه استفاده از سپر انسانی از سوی تروریست‌ها در رقه نیز اتفاق افتاده ربود، افزود: تلاش ما براین است که افراد غیرنظامی را از محل‌های درگیری خارج کنیم.

وی عنوان کرد: اگر همکاری سرویس‌های امنیتی سه کشور نبود امروز نمی‌توانستیم به این موفقیت‌ها دست یابیم. هدف ما آشتی سازی در سوریه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:  tasnimnews.com