رئیس‌جمهوری آمریكا در مراسم سالروز حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی گفت كه گذشت زمان ضایعه این روز را التیام نخواهد بخشید. مردم آمریکا در دفاع از خود و مجازات القاعده هیچ وقت کوتاه نخواهد آمد.
 
به گزارش ایلنا، گزارش اشتباه یک شبکه خبری از تیراندازی در واشنگتن هم‌زمان با برگزاری سالروز حملات 11 سپتامبر، پایتخت آمریکا را برای دقایقی در ترس فرو برد.

صبح جمعه در حالی که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریكا در مراسم سالروز حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی، در وزارت دفاع ایالات متحده شرکت کرده بود، تمرین نظامی گارد ساحلی آمریکا بر روی رودخانه پوتومک در واشنگتن پایگاه خبری «سی‌ان‌ان» را به اشتباه انداخت.

این شبکه در پی شنود مکالمه‌های رادیویی نیروهای امنیتی و شنیدن گزارش‌هایی درباره نزدیک‌شدن شناوری به منطقه ممنوعه و شنیدن صدای تیراندازی، با پخش خبر فوری از شلیک 10 گلوله در واشنگتن خبر داد.

انتشار این خبر برای دقایقی سردرگمی نیروهای امنیتی را در واشنگتن به همراه داشت، ولی معلوم شد شلیک گلوله‌ها واقعیت نداشته و گزارش رادیویی از نزدیک شدن شناور ناشناس به منطقه ممنوعه مربوط به رزمایش گارد ساحلی بوده است.

گارد ساحلی اعلام كرد كه در جریان این رزمایش گلوله‌ای شلیک نشده، ولی ممکن است در ارتباطات رادیویی به این موضوع اشاره شده باشد.

«رابرت گیبس»، سخنگوی کاخ سفید از سی‌ان‌ان، به‌خاطر پخش خبر فوری پیش از اطمینان از صحت آن انتقاد کرده است. سی‌ان‌ان نیز اعلام كرد كه در پی شنود مکالمات رادیویی با مقام‌های امنیتی تماس گرفته شد تا از صحت خبر مطلع شود، ولی پاسخ مشخصی دریافت نکرده است.

هم‌زمان با مراسم یادبود قربانیان حملات یازدهم سپتامبر 2001 در وزارت دفاع آمریکا، در سراسر این کشور از جمله در محل برج‌های دوقلوی نیویورک که در اثر برخورد دو هواپیمای مسافربری فروریختند، مراسم مشابهی برگزار شد. نزدیک به سه هزار تن در این حملات جان خود را از دست دادند.

باراک اوباما در این مراسم گفت که گذشت زمان ضایعه این روز را التیام نخواهد بخشید. مردم آمریکا در دفاع از خود و مجازت القاعده هیچ وقت کوتاه نخواهد آمد.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir