واکنش بیت آیت الله حائری به اظهارات یکی از محکومان به فساد اقتصادی در دادگاه
بیت آیت الله محی الدین حائری شیرازی با صدور اطلاعیه ای، توضیحاتی درباره اظهارات منتسب به یکی از محکومان به فساد اقتصادی در محاکم قضایی ارائه و هرگونه ارتباط این فرد با موسسه فلاحت را تکذیب کرد

 بیت آیت الله حائری ارتباط یک مفسد با موسسه فلاحت را رد کرد

بیت آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده اسبق ولی فقیه در فارس و امام جمعه فقید شیراز با صدور اطلاعیه ای، توضیحاتی درباره اظهارات منتسب به یکی از محکومان به فساد اقتصادی در محاکم قضایی ارائه و هرگونه ارتباط این فرد با موسسه فلاحت را تکذیب کرد

در این اطلاعیه که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: موسسه فلاحت در فراغت، با ابتکار آیت الله حائری شیرازی و با توجه به دغدغه های این عالم دینی، برای ایجاد تفریح سالم برای قشر کم توان و کارمند جامعه ایجاد شد و این موسسه از زمان تشکیل نسبت به احیای زمینهای بایر با مجوز های حقوقی و قانونی در اطراف شهر شیراز اقدام کرد.

این اطلاعیه می افزاید: نتیجه تلاش های این موسسه و بذری که آیت الله حائری شیرازی کاشت، هم اینک به بار نشسته و بذرها، ثمر داده، نهال ها ، درخت شده ، درخت ها به باغ هایی سرسبز بدل شده تا زمینی بایر به تفرجگاهی سرسبز و عام المنفعه بدل شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است و با تاکید بیان میشود که آیت الله حائری شیرازی هیچگونه منفعت مادی برای خود و خانواده اش در هیچ دوره ای چه در زمان حیات و چه در ممات از این موسسه در بر نداشته است.

بیت آیت الله حائری شیرازی تاکید کرده است: 'در دوره فعالیت، این موسسه، مسئولانی داشته که از آن جمله آقای عبدالله نبی زاده فرد شیرازی است. به اطلاع مردم شریف استان فارس می رساند با توجه به اینکه اتهاماتی از سوی دستگاه محترم قضایی متوجه جناب نبی زاده است، اما هیچ کدام از این اتهامات در خصوص موسسه فلاحت و دوره مسئولیت آیت الله حائری در این مجموعه نیست. موسسه فلاحت با توجه به اهمیتی که نهاد منتسب به آن داشته، همواره مورد حسابرسی های شفاف قرار گرفته و می گیرد تا این باقیات صالحات از گزند هر ناراستی مصون بماند.'

در پایان این اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است مدیریت موسسه، پس از استعفای حضرت آیت الله حائری شیرازی در اختیار دفتر امام جمعه بعدی، فقیه فقید آیت الله ایمانی قرار گرفت و هم اکنون نیز موسسه فلاحت در فراغت، تحت اشراف حضرت آیت الله دژکام نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز قرار دارد.
به دنبال اعلام نام عبدالله نبی‌زاده فرد شیرازی رئیس پیشین ستاد نمازجمعه شیراز در زمان امامت جمعه آیت‌الله حائری شیرازی در لیست زمین خواران و مفسدان اقتصادی، مطالبی منتسب به وی در فضای مجازی منتشر شد که اقدامات او را منتسب به دفتر امام جمعه اسبق شیراز کرده است.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس 11 شهریورماه جاری در نشستی خبری در تشریح آرای قضایی قطعیت یافته اعلام کرده بود: عبدالله نبی‌زاده ‌‌فرد شیرازی که شاکیان متعددی دارد در ارتباط با تبدیل اراضی به باغشهر و واگذاری به افراد به حبس محکوم شده و کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع از اتهامات وی است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir