ابراز خوشحالی نشریه ای نزدیک به نتانیاهو از حمله تروریستی در اهواز
نشریه فرانسوی «لوموند» در گزارشی درباره حمله تروریستی دیروز در اهواز نوشت مردم ایران از هر گرایش سیاسی این حمله را محکوم کرده و در برابر آن متحد شدند

لوموند: ایرانی‌ها مثلث ترامپ-نتانیاهو-بن‌سلمان را عامل حادثه اهواز می‌دانند

نشریه «لوموند» فرانسه روز یکشنبه در گزارشی درباره حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز، نوشت مردم ایران متحدانه این حمله را محکوم کردند.

این نشریه با اشاره به جزئیات حمله روز گذشته در اهواز، اشاره کرده که در این حادثه علاوه بر نیروهای نظامی، سربازان وظیفه و یک کودک چهار ساله هم به شهادت رسید.

لو موند به مشکلات استان خوزستان اشاره کرده، اما نوشته است که به عقیده ساکنان این منطقه مشکلات مدیریتی و زیست محیطی توجیهی برای ارتکاب عملیات تروریستی نیست.

یکی از شهروندان اهوازی به نام «مریم» هرچند مدیران را به دلیل آنچه او تمرکز بر پایتخت خوانده مورد انتقاد قرار داده، اما به خبرنگار لو موند گفته است: «قطعا ما اینجا مشکلاتی داریم: آلودگی هوا، خشکسالی و کمبود انرژی و آب سالم. اما تیراندازی به سمت جمعی از کودکان و زنان چه دردی را دوا می‌کند؟ حتی در جنگ هم یک سرباز را از پشت سر هدف قرار نمی‌دهند.»

لو موند با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران گروهک «اهوازیه» را به عربستان مرتبط می‌داند، نوشته است: «مریم موضع طرح شده از سوی تهران را باور دارد و تردید ندارد که عربستان به شدت در این منطقه و حومه آن فعال است تا در میان مردم نارضایتی ایجاد کرده و با کمک مالی و ترویج ایدئولوژی از میان جمعیت عرب اهل سنت جذب نیرو کند.»

این شهروند اهوازی به لو موند گفته است: «حتی همین دیروز دو موتورسوار هورالعظیم را آتش زدند. آتش مهار شد، اما من شدیدا معتقدم که این موتورسوارها و مهاجمان حمله امروز صبح، همه عضو یک گروه هستند و هدفشان هم مشکل درست کردن در این منطقه است.»

لو موند در ادامه گزارش می‌نویسد: «در شبکه‌های اجتماعی، این حمله تروریستی بسیاری از ایرانی‌های چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا را متحد کرد. آن‌ها نگران هستند که کشورشان به ناامنی و بی‌ثباتی کشیده شود. از دید بسیاری از این شهروندان، این توطئه‌ای است که توسط "مثلث" متشکل از "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل و "محمد بن سلمان" ولی‌عهد سعودی، طراحی شده و هدفش هم "تجزیه ایران" است.»

این گزارش در ادامه به خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران، به حمایت ریاض و تل‌آویو از این تصمیم اشاره کرده و در پایان نوشته است که برخی از گروه‌های برانداز خارج از ایران از حمله تروریستی اهواز حمایت کرده‌اند، اما بقیه ایرانی‌ها این موضع آن‌ها را «خیانت» توصیف کرده‌اند.

در حمله تروریستی روز گذشته که مسئولیت آن را یک گروهک جدایی‌طلب مستقر در اروپا بر عهده گرفت، بیش از ۲۰ نفر از جمله یک کودک شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

گزدآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews/com