علی لاريجانی ديروز بعدازظهر جلوی درهای بهارستان رفت و از مهدی کروبی استقبال کرد و او را به دفتر خودش برد برای مذاکره و شايد تفاهم .
 
روزنامه اعتماد نوشت : «آقا صادق زیاد به حرف ما گوش نمی دهد.» علی لاریجانی با اینکه خودش این اقرار را کرده اما باز هم دلش آرام نگرفت و یکشنبه شب وقتی از نامه جدید مهدی کروبی خبردار شد، تصمیم گرفت شیخ اصلاحات را دعوت کند شاید بتواند بین او و برادرش میانجیگری کند. در نهایت هم علی لاریجانی دیروز بعدازظهر جلوی درهای بهارستان رفت و از مهدی کروبی استقبال کرد و او را به دفتر خودش برد برای مذاکره و شاید تفاهم. قدرت الله علیخانی تنها نماینده یی بوده که در این جلسه حاضر شده و تاکنون اطلاعات مختصری را در مورد مشروح این دیدار منتشر کرده است.علی لاریجانی یکشنبه شب نامه یی را که مهدی کروبی به برادرش آقا صادق نوشته بود، پیش از آنکه رسانه یی شود رویت کرده و متوجه گلایه های جدی مهدی کروبی از برادرش می شود و از آنجا که ناظران بیرونی انتظار دارند برادران لاریجانی این روزها آبی روی آتش باشند، احتمالاً تصمیم می گیرد کروبی را به دفتر خود دعوت کند تا شاید بتواند به این غائله پایان دهد.به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی علی لاریجانی به این دلیل برای دیدار با مهدی کروبی پیشقدم شده بلکه بتواند در این ماجرا به عنوان یک میانجی عمل کند تا با وجود یک واسطه رئیس قوه قضائیه حرف های آخر مهدی کروبی را بشنود. البته مهدی کروبی مدعی است در نامه یی که به صادق لاریجانی نوشته حرف های آخر را زده و دیگر هم در باب موضوعات اخیر نامه یی به رئیس قوه قضا نخواهد نوشت. هر چند قدرت الله علیخانی نماینده اصلاح طلب گفت قرار شده از پشت پرده مذاکرات پاستور به شیخ اصلاحات اطلاعاتی در رسانه ها منتشر نشود اما روز گذشته بسیاری از گمانه زنی ها بر این مبنا بود که علی لاریجانی به نوعی پاسخ های صادق لاریجانی را به مهدی کروبی رسانده چرا که رئیس قوه قضائیه شاید از دادن نامه در پاسخ نامه معذور بوده است. به هر روی دیداری که دو ساعت و نیم طول بکشد به یقین از حد توصیه و نصیحت فراتر رفته و علیخانی هم مطرح شدن جزییات نامه کروبی در این نامه را رد نمی کند. البته در این بین برخی از چهره های سیاسی مجلس پیش بینی کردند دیدار فوق جهت تلطیف فضا در آستانه روز قدس بوده و قرار بر این بوده تا لاریجانی به عنوان یک چهره میانه رو اصولگرا فراتر از نقش پیغام رسانی، خود هم به ارائه چند پیشنهاد به اصلاح طلب ها برای پایان دادن به مناقشه ها و کمتر شدن هزینه ها بپردازد. روز گذشته اخباری مبنی بر جلسه طیفی از اصلاح طلب ها با مهدی کروبی پیش از دیدار با لاریجانی منتشر شد و این احتمال را بیشتر کرد که اصولگرایان میانه رو لاریجانی را ریش سفید کردند تا شاید بتوان با اصلاح طلب های ناراحت به تفاهمی جدید رسید.
به هر روی علی لاریجانی دیروز دست به اقدامی زد که هر چند احسنت بسیاری از دوستان میانه رو خود را به دنبال داشت در مقابل از سوی برخی از اصولگرایان هم مورد نکوهش قرار گرفت. افراد و طیف هایی که در روزهای اخیر خواستار دستگیری کروبی هستند دیدار کروبی با لاریجانی را ضروری نمی دانند.البته تمام این تحلیل ها زمانی معتبر است که حرف لاریجانی برای دوستان اصولگرا محترم باشد و از سوی دیگر این دیدارها از روی ریش سفیدی نه سیاسی بازی رخ دهد. به هر روی باید منتظر ماند و دید حرف هایی که علی لاریجانی در روز معارفه آقا صادق زد و گفت؛ «آقا صادق زیاد به حرف ما گوش نمی دهد» چقدر شوخی بوده و چقدر جدی و این پیک اصولگرا چقدر می تواند نقش میانجی جوان را در روزهای حساس کنونی بازی کند.

خبر مرتبط:
خبر کوتاه/مهدی كروبی وارد مجلس شد

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:etemaad.ir