خیز جدی آخوندی برای شهرداری تهران
ساعتی پیش عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی دولت دوازدهم متن نامه استعفاء خود را ۴۸ روز پس از نگارش آن، در کانال تلگرامی اش منتشر کرد

قرعه بهشت به نام چه کسی می افتد؛ افشانی ، هاشمی یا آخوندی؟

انتشار این نامه از دو بعد اهمیت دارد. نخست آن که ۴۸ روز از زمان نگارش آن گذشته است واین روزها که بحث رفتن و نرفتن افشانی از شهرداری تهران داغ است آقای وزیر متن را در کانال شخصی تلگرامی خود انتشار داده تا غیرمستقیم اعلام حضور برای رقابت بر سر شهرداری تهران را کند.

دیگر این که متن استعفاء عباس آخوندی اگرچه کوتاه است اما کلیدواژه های قابل تاملی دارد. کلید واژه هایی که به خوبی نشان می دهد آخوندی گوشه چشمی به صندلی بهشت بعد از این استعفاء دارد.

وی در متن استعفاء خود خطاب به حسن روحانی نوشته است : "به نظر نمی رسد در مورد روش بازآفرینی شهری مورد نظر جنابعالی بتوانم کار موثری انجام دهم… این حق شما است که وزیر همراه تری را در دولت داشته باشید”

آخوندی در این نامه تلویحا بیان می کند که در مدیریت شهری و امور مربوط به آن صاحب سبک است و نظرات خاص خود را دارد.

فارغ از این که این استعفاء چقدر تحت تاثیر فضای تند استیضاح آخوندی در مجلس بوده است حالا موضوع دیگری مورد توجه است؛ نام آخوندی از کلمه استیضاح فاصله گرفته و به سمت شهرداری تهران می رود.

باید منتظر بود و دید موضوع استفساریه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان که توسط برخی نمایندگان در مجلس برای مستثنی کردن افشانی از این قانون در حال پیگیری است به کجا می رسد .

آیا افشانی با تلاش بخشی از فراکسیون امید و فراکسیون زاگرس نشینان می تواند از زیر تیغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان خارج شود و در بهشت بماند؟ در غیر این صورت کارگزارانی ها و اعضای شورای شهر بین "محسن هاشمی ” و ” عباس آخوندی ” چه انتخابی می کنند؟… تا یار که را خواهد و میلش به چه باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: qodsonine.ir