آنچه امثال نگارنده را به دادن هشدار به نوه گرامی‌امام عزیز ترغیب می‌كند، دلسوزی و علاقه‌ای است كه به نظام و شخص سیدحسن دارند و البته حفظ نظام در كنار سایر ملاحظات سیاسی و عاطفی واجب‌ تر، بلكه از اوجب واجبات است.
  
به نقل از دنيای اقتصاد ، خبرگزاری  ایرنا طی مطلبی با عنوان «سخنی درباره سیدحسن خمینی» به قلم مدیرعامل این خبرگزاری نوشت: آنچه امثال نگارنده را به دادن هشدار به نوه گرامی‌امام عزیز ترغیب می‌كند، دلسوزی و علاقه‌ای است كه به نظام و شخص سیدحسن دارند و البته حفظ نظام در كنار سایر ملاحظات سیاسی و عاطفی واجب‌تر، بلكه از اوجب واجبات است.

در این یادداشت آمده است: معیار امام راحل مبنی بر «حال فعلی افراد» برای ارزیابی میزان پایبندی خوش سابقه‌ها به اصول و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی‌، قطعا شامل حال اعضای خانواده و بستگان خود ایشان نیز می‌شود؛ زیرا اگر به فرموده امام «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، بنابراین در صورت غفلت یا كژتابی افراد مورد احترام نسبت به آرمان‌های اصیل انقلاب و نظام، نمی‌توان حرمت آنها را بر حیثیت و اعتبار نظام – كه خون‌بهای هزاران شهید و مرهون ایثارگری جوانان فداكار و گمنام این سرزمین است – مقدم و مرجح دانست.
مدت زیادی از حوادث سیاسی و آشوب‌های خیابانی بعد از انتخابات و اخبار آشكار و پنهان راجع به همراهی سید حسن خمینی با یكی از حلقه‌های تصمیم‌گیری پشت صحنه تحركات مذكور نمی‌گذرد كه این روزها نشانه‌های دیگری از این رویكرد غلط در رفتار و تصمیمات نوه امام بروز كرده است.
در ادامه این مطلب آمده است: اینكه سیدحسن خمینی با كسانی همچون محمد خاتمی ‌و موسوی خوئینی‌ها نشست و برخاست سیاسی داشته باشد یا حتی در جلسات همفكری آنها برای پیشبرد اهداف انتخاباتی و فرا انتخاباتی مشاركت كند، قابل ملامت نیست؛ اما هنگامی‌كه ثابت می‌شود این جماعت برخلاف سوابق سیاسی و اعتقادی خود با نقشه‌براندازانه دشمن همداستان و همراه شده‌اند، دیگر نمی‌توان تداوم هم‌پیمانی با این عناصر را توجیه كرد. اگر سیدحسن خمینی می‌داند كه این افراد بیش و پیش از هرگونه دغدغه به ظاهر اصلاح‌طلبانه، در واقع با ولایت فقیه و نظام ولایی دچار مشكل شده‌اند، در همنشینی و همگامی ‌با آنها دچار خطای هولناكی شده است و اگر هنوز این واقعیت را درك نكرده، باید كسانی را ملامت كرد كه از ماموریت روشنگری نوه امام راحل در كوران یك فتنه پیچیده غفلت كرده‌اند، در هر حال آنچه این نگرانی را افزایش می‌دهد تداوم پیوستگی وی با عوامل اصلی تحولات تلخ پس از انتخابات است. اگر چه از سیدحسن انتظار می‌رفت بلافاصله پس از موضع گیری‌های موهن میرحسین موسوی درباره آرمان‌های فلسطین یا دروغگو نامیدن «حكومت» در برنامه زنده تلویزیونی واكنش غیرتمندانه نشان دهد، اما از او لااقل این توقع وجود داشت كه آیین معنوی احیا را در حرم مطهر حضرت امام، آن هم به خاطر كسی مثل محمد خاتمی‌ لغو نكند.
ایرنا می‌نویسد: این رفتار‌های سیدحسن خمینی نشانه خوبی نیست و بیش از هر كس به اعتبار خودش در نزد ملت ایران لطمه می‌زند و گرنه اصول و آرمان‌های امام عزیز با این نوع تصمیمات و رفتارهای نسنجیده مخدوش نشده و نخواهد شد.
مدیرعامل ایرنا می‌آورد: سیدحسن خمینی باید بداند كه هر چه اعتبار و حرمت دارد، از جانب توجهات و هدایت‌های خمینی كبیر و خامنه‌ای عزیز است، وگرنه از حیث شرایط عمومی ‌نظیر سوابق مبارزاتی، علم، مدیریت و امثال آن ویژگی ممتازی در ایشان سراغ نداریم تا جایگاه فعلی‌اش را ناشی از آنها بدانیم . فرصت‌طلبان نیز نه از دانش و توانایی مدیریتی، بلكه صرفا از نوه امام بودن وی برای فریب افكار عمومی ‌و مشروع جلوه دادن اقدامات خائنانه خود علیه اصول نظام و امنیت مردم بهره جسته‌اند.
اتهام حسین شریعتمداری علیه موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)
در همین حال حسین شریعتمداری مدیرمسوول روزنامه کیهان نیز در شماره روز دوشنبه این روزنامه با انتشار یادداشتی تحت عنوان «دست انتقام امام (ره)» ادعا کرد :موسسه تنظیم و نشر آثار امام نه فقط به تدریج از خط امام فاصله گرفته، بلکه در موارد فراوانی نیز به کانون مقابله با مواضع و نظرات آن بزرگوار تبدیل شده است.
در بخشی از یادداشت شریعتمداری آمده است: «اگرچه تلخ و ناگوار است، ولی متاسفانه واقعیت دارد که موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) نه فقط به تدریج از راه و خط مبارک حضرت امام (ره) فاصله گرفته، بلکه در موارد فراوانی نیز به کانون مقابله با مواضع و نظرات آن بزرگوار تبدیل شده است. با یک بررسی گذرا به آسانی می‌توان دید، زاویه انحراف این موسسه از بستر تعریف شده خط امام (ره) و شتاب استحاله آن نگران‌کننده است و چنانچه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی که مدیریت عالی موسسه را بر عهده دارد، هر چه زودتر به یک پالایش جدی و خانه تکانی اساسی در این مرکز دست نزنند، آینده پیش روی موسسه یاد شده به یقین فاجعه‌آمیز و پشیمان‌کننده خواهد بود».
شریعتمداری در این یادداشت افزوده است: «کیهان طی چند سال گذشته، بارها به نمونه‌های مستندی از بی‌توجهی نسبت به آموزه‌های حضرت امام(ره)، رویکرد به افراد بدسابقه و حتی دشمنان تابلودار امام(ره)، سکوت سوال برانگیز و مشکوک در مقابل تحریف آشکار نظرات مکتوب و مضبوط امام راحل (ره) و ده‌ها پلشتی دیگر که در موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) صورت پذیرفته و می‌پذیرد هشدار داده است، ولی متاسفانه جز در دو مورد که مستقیما موضوع با جناب آقای سیدحسن خمینی در میان گذارده شد، کمترین اقدامی‌از سوی مرکز یاد شده برای اصلاح عملکرد خود و انجام وظیفه‌ای که قانونا برعهده دارد، مشاهده نشد». وی در این یادداشت به برخی از نمونه‌های انحراف اشاره كرده و تحریف آشکار نظرات مکتوب حضرت امام(ره) از سوی آقایان یوسف صانعی، علی اکبر محتشمی‌پور، مهدی کروبی، محمد خاتمی‌ و... را ذکر کرده و آورده است: اما، موسسه یاد شده نه فقط کمترین اعتراضی نکرد و موضعی نگرفت، بلکه با سکوت سوال برانگیز و مشکوک خود به گونه‌ای تلویحی با تحریف‌کنندگان نظرات حضرت امام(ره) همراهی نیز کرد!
همچنین در قسمت دیگر این مقاله شریعتمداری با اشاره به شکایت موسسه نشر آثار امام (ره) نوشته است: کیهان با شواهدی که در دست دارد، این شکایت را از نوع فرار به جلو تلقی می‌کند و به برخی از افراد جاخوش کرده در موسسه یاد شده و مراکز پیرامونی آن حق می‌دهیم که از ما به خاطر دفاع مستند و مستدل از نظرات مبارک حضرت امام(ره) عصبانی باشند، چرا که فریاد اعتراض کیهان به تحریف نظرات امام(ره)، سکوت موسسه یاد شده در مقابل این تحریف‌ها را زیر سوال کشیده و صلاحیت برخی از مسوولان این موسسه را در افکار عمومی‌و در میان مردم شریف ایران که دلباخته امام (ره) هستند، با تردید جدی روبه‌رو می‌کند.

 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:donya-e-eqtesad.com