همسر شهيد رجائی پس از مدت‌ها سكوت، لب به گلايه از وضعيت كشور گشود و بار ديگر نسبت به خطر حاكميت تحجر و مخالفان ديرين تفكر امام(ره) هشدار داد.
 
عاتقه صدیقی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد توهین‌های اخیر به بیت امام(ره) و یاران نزدیك ایشان با بیان اینكه مساله فقط در این موارد جدید خلاصه نمی‌شود، تصریح كرد: مصیبت خیلی بزرگتر از چیزی است كه ما فكر می‌كنیم، عده‌ای می‌خواهند برای رسیدن به اهدافشان از خط قرمزها عبور كنند و شكستن حرمت بزرگان را تبدیل به امری عادی كنند، لذا به خانواده و یاران دیرین امام، مراجع تقلید و... توهین می‌كنند.
وی افزود: گروهی كه چنین بی‌اهانتی‌ها را رواج می‌دهند، وابستگی فكری به انجمن حجتیه داشته و به نام اسلام این كارها را می‌كنند و می‌خواهند تیشه به ریشه انقلاب بزنند، لذا هم اكنون احساس كرده‌اند فضا برای پیگیری اهدافشان مناسب است.
صدیقی با بیان اینكه اهداف این گروه‌ها برقراری حكومت اسلامی با قرائت خاص خودشان است، تصریح كرد: یكی از چهره‌های برجسته این جریان در سال 79 گفته بود كه «انتخاب كلمه جمهوری برای نفی سلطنت بود و نه جمهوری تحت آراء و هوس‌های مردم» كه این سخن نشان می‌دهد آنان مردم را چقدر حقیر می‌بینند.
وی افزود: كسانی كه دارای این دیدگاه هستند، دچار خود بزرگ‌بینی هستند و خیال می‌كنند تمام تصمیماتشان درست است كه اگر این دیدگاه اصلاح نشود هر كاری بخواهند انجام خواهند داد.
صدیقی درباره این سخن كه مردم بر اساس هوی و هوس تصمیم می‌گیرند، خاطرنشان كرد: در سال 59 وقتی بنی صدر نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، مردم با توجه به حمایت جامعه روحانیت مبارز به وی رای دادند و او را اصلا نمی‌شناختند، اما وقتی آن اتفاقات افتاد، از دوره‌های بعد از آن مردم فقط بر اساس تشخیص خود عمل كردند و اگر آقایان می‌گویند مردم نباید دخالتی در امور نداشته باشند، باید پرسید كه اگر در آن مورد جامعه روحانیت كه متشكل از علماست، اشتباه كرد، چه تضمینی وجود دارد كه در‌آینده هم این خطا تكرار نشود؟
وی درباره نسبت گروه‌های متحجر با ولایت فقیه با طرح این سوال كه اینها كه می‌گویند انتقاد از ولایت فقیه حرام است، چرا در هنگام حیات امام(ره) تندترین سخنان را نسبت به ایشان بیان كردند؟ اظهار داشت: امام(ره) حدود 270 بار در پاسخ به متحجرین بر جمهوریت نظام تاكید كردند، اما آنها باز هم حرف خودشان را زدند و یا حتی یكبار به ایشان تهمت زدند كه حلال خدا را حرام و حرام آن را حلال می‌كند كه اینگونه رفتارها نشان می‌دهد اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و اگر هم امروز از ولایت فقیه تعریف و تمجید می‌كنند فقط به این دلیل است كه این جایگاه را ابزاری برای پیگیری اهدافشان می‌بینند.
صدیقی با اشاره به اینكه امام(ره) خطر مقدس مآبان را از خطر آمریكا هم بیشتر می‌دانست، یادآور شد: امام(ره) همیشه با منتقدان تندرو نظام هم با حالت نصیحت گونه سخن می‌گفت، اما با متحجرین همیشه با تندی و همراه با نگرانی برخورد می‌كرد.
همسر شهید رجائی با بیان اینكه مسائل اخیر نقاب از چهره خیلی‌ها انداخت، ادامه داد: گاهی اوقات طول می‌كشد تا مردم نسبت به بعضی گروه‌ها آشنایی یابند، در حالی كه می‌بینیم جریانی كه هم اكنون قدرت را بدست گرفته، در زمان امام هم حضور داشت، اما نمی‌توانست سخنش را بطور كاملا علنی بیان كنند؛ یكبار كه یكی از آنها به دانشجویان گفته بود شما درس بخوانید و ما فقها كشور را اداره می‌كنیم، امام واكنش نشان دادند و گفتند كه دشمن قبلا می‌خواست خواص را از سیاست دور كنند و حالا می‌خواهند تمام مردم را دور كنند كه این مورد دوم خطرناك‌تر است.
وی ادامه داد: این تفكر متحجر پس از رحلت امام(ره) تلاش كرد تا ایده خود را جا بیندازد و در این مسیر توانست افرادی را در جامعه كه نسبت به مسائل روز كشور آگاهی نداشته و فقط سخن سران همان طیفهای متحجر را تكرار می كنند، بفریبند.
همسر شهید رجائی با انتقاد از برگزاری دادگاه متهمان حوادث اخیر گفت: این سوال برای همه پیش می آید كه چرا علی رغم اینكه تمام امكانات كشور مانند نماز جمعه، صدا و سیما و... كه سالهاست در اختیار آقایان است، افكار عمومی ناگهان اینگونه به صورت وسیع معترض می‌شوند این دادگاه‌ها هم مردم را ناراضی می كند و تكیه گاه مردمی نظام تضعیف می شود.
وی در پایان با بیان اینكه عاملان وقایع اخیر از خدا نمی ترسند، توصیه كرد: حكومت 5 ساله امیرالمومنین یك حجت بزرگ برای كسانی است كه می خواهند نظام اسلامی بر كشور حاكم باشد و در این جهت عملكرد خود را باید با حكومت آن حضرت مقایسه كنند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir