داعش بزرگترین میدان نفتی دیرالزور را به دست گرفت
عناصر تروریستی تکفیری داعش در عملیاتی با یورش به نیروهای سوریه دموکراتیک بار دیگر کنترل بزرگترین میدان نفتی دیرالزور را به دست گرفتند

کشته شدن نیروهای سوریه به دست داعش

یک منبع در شورای مدنی دیرالزور وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد که نیروهای تروریستی داعش شب گذشته میدان نفتی "العمر"، بزرگترین میدان نفتی دیرالزور را محاصره کرده و صبح امروز (یکشنبه) با هجوم به آن و فرار نیروهای قسد بار دیگر کنترل این میدان نفتی را به دست گرفتند.

این منبع افزود: عناصر داعش به دلیل فرار نیروهای حفاظت از این میدان نفتی تقریبا بدون درگیری موفق به ورود به آن شدند اما نیروهای سوریه دموکراتیک به منظور آمادگی برای بازپس‌گیری میدان نفتی العمر از صبح امروز هدف قرار دادن مواضع داعش در اطراف این میدان را آغاز کرده‌اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا هستند یک بار در اکتبر سال گذشته میلادی موفق به بازپس‌گیری این میدان نفتی شده بودند که بزرگترین میدان نفتی استان دیرالزور سوریه به شمار می‌رود.

این منبع ادامه داد: همچنین عناصر داعش در جبهه شرقی به دلیل عقب نشینی نیروهای قسد به سمت صحرا و مرزهای عراق کنترل دو شهرک "سوسه" و "باغور" را به دست گرفته و پرچم خود را روی دکل مخابرات باغور نصب کردند.

در همین راستا، رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که عناصر داعش در عملیاتی موفق شدند تمامی مناطقی را که نیروهای سوریه دموکراتیک طی هفته‌های گذشته توانسته بودند به کمک نیروهای آمریکا پس بگیرند را بار دیگر تحت کنترل خود درآورند.

این خبر را یک فرمانده نیروهای قسد که نخواسته نامش فاش شود نیز تایید کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک در حال آماده سازی خود برای انجام یک عملیات نظامی جدید به منظور ریشه کن کردن داعش در منطقه شرق رود فرات هستند.

این سازمان وابسته به گروه‌های مخالف سوری همچنین تاکید کرد: به همین منظور و پس از عقب نشینی نیروهای قسد از سوسه و باغور سلاح‌های پیشرفته، تانک و خودروهای زرهی به دست این نیروها در میدان نفتی "التنگ" رسیده است.

حملات داعش از روز جمعه منجر به کشته شدن ۷۵ عنصر از نیروهای سوریه دموکراتیک شده است. از دهم سپتامبر درگیری‌ها در این منطقه ۵۰۰ کشته در صفوف داعش و بیش از ۳۰۰ کشته در صفوف نیروهای دموکراتیک سوریه گذاشته است.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد، نیروهای حشد شعبی بعد از تسلط داعش بر نقاط اصلی در آن سوی مرزهای عراق، مواضع خود را تقویت کردند. براساس اطلاعات شبکه المیادین، همچنین اطلاعاتی از ربوده شدن ۱۰۰ تن از عناصر سوریه دموکراتیک در درگیری‌های شرق فرات منتشر شده است. براساس اطلاعات موجود، داعش سعی دارد از تل صفوک به سمت خاک عراق نفوذ کند از این رو حشد شعبی عصر امروز قصد دارد تجهیزات و نیروها را به مرزهای سوریه و عراق مشخصا بوکمال بفرستد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir