نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا
نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان داد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند

نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد

در مقابل جمهوریخواهان با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

انتخابات میان دوره‌ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش اهمیت زیادی دارد. رئیس جمهوری ایالات متحده در اولین واکنش به نتایج انتخابات میان دوره ای در صفحه توئیتر خود از «موفقیتی فوق العاده» سخن گفت.

سخنگوی کاخ سفید پیروزی جمهوریخواهان بر سنای آمریکا را تبریک گفت و آن را شبی بزرگ برای دونالد ترامپ خواند.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت‌های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان می‌شود

در آمریکا به مجلس نمایندگان و مجلس سنا روی‌هم کنگره می‌گویند. یعنی در انتخابات پیش‌رو آمریکایی‌ها ترکیب هر دو مجلس را تعیین می‌کنند.

چهره‌های شاخص حزب دموکرات تا این لحظه در مورد استیضاح یا استعفای او چیزی نگفته‌اند. اما اگر بخواهند در مقطعی این طرح را عملی کنند، به رای اکثریت مجلس نمایندگان نیاز دارند. این مسئله در صورتی که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشند، محتمل‌تر است.

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا

بعد از این انتخابات، فکرها مشغول انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در سال ۲۰۲۰ می‌شود.

در انتخابات ماه آینده، به جز نمایندگان کنگره، فرماندارهای ۳۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا هم تعیین می‌شوند. فرمانداری ۲۶ ایالت از این ۳۶ ایالت در دست جمهوری‌خواهان است.

سندرز پیروزی جمهوری‌خواهان بر سنا را تبریک گفت

معمولا فرماندارها در کارزارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری نقش پررنگی دارند چه با بسیج داوطلبان چه با جمع‌آوری کمک مالی. اگر آرایش فرمانداران ایالتی در رای‌گیری روز شش نوامبر تغییر کند، کارزار انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های منتهی به نوامبر ۲۰۲۰ هم تاثیر خواهد پذیرفت.

هنوز نتایج انتخابات مجلس نمایندگان به طور کامل اعلام نشده اما تاکنون حدود ۶۰ زن موفق به ورود به کنگره شده‌اند که رکوردی کم‌سابقه در ایالات متحده است.

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که دموکرات‌ها با کسب بیش از ۲۳ کرسی جدید در مجلس نمایندگان، توانسته‌اند اکثریت این مجلس کنگره را کسب کنند. آنها در هشت سال گذشته در اقلیت قرار داشتند و جمهوری‌خواهان موفق شده بودند هر دو مجلس سنا و نمایندگان را به خود اختصاص دهند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346کرسی مشخص شده است که 178کرسی متعلق به دمکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.

این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 39.8درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 38.6درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir