ترامپ با مکرون دوست شد!
بعد از توییت‌های تند و سرزنش‌آمیز دونالد ترامپ علیه امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، ترامپ در پاریس رهبر فرانسه را "دوست خوب" خود خواند

ترامپ با مکرون دوست شد!

بعد از توییت‌های تند و سرزنش‌آمیز دونالد ترامپ علیه امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، ترامپ در پاریس رهبر فرانسه را "دوست خوب" خود خواند.

خبرگزاری آشوسیتدپرس در گزارشی اعلام کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه تلاش کردند که اتحاد خود را نشان دهند. این در حالی است که ترامپ پس از اظهارات مکرون مبنی بر ایجاد ارتش اروپایی شدیدا از فرانسه انتقاد کرده بود.

رهبران فرانسه و آمریکا در جمع خبرنگاران پیش از انجام مذاکرات پشت درهای بسته در کاخ الیزه اعلام کردند که آنها دوستان خوبی هستند. با این حال ترامپ که قرار بود از قبرستان سربازان کشته شده جنگ جهانی اول بازدید کند ترجیح داد این برنامه را به خاطر هوای بارانی لغو کند. البته رییس جمهور آمریکا به دلیل حاضر نشدن در این مراسم بسیار مورد انتقاد قرار گرفت.

پس از اظهارات مکرون مبنی بر لزوم تشکیل ارتش اروپایی، ترامپ در توییتی این اظهارات را توهین‌آمیز اعلام کرد. دفتر مکرون اعلام کرد که ترامپ اظهارات رهبر فرانسه را اشتباه متوجه شده است.

اما در دیدار دوجانبه دو طرف لحن دوستانه‌ای داشتند و ترامپ اعلام کرد: ما می‌خواهیم به اروپا کمک کنیم، اما این کمک باید منصفانه باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir