به دنبال نامه روز گذشته احمدی‌نژاد به لاريجانی كه طي آن از دو مورد تخلف قانونی نايب‌رئيس مجلس (باهنر) انتقاد كرده بود لاريجانی و باهنر طی جلسه‌ای به بررسی اين نامه می‌پردازند.



حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینكه پس از دریافت این نامه، هنوز پاسخی از جانب محمدرضا باهنر ارائه نشده است، افزود: از دیروز عصر تاكنون كه این نامه به دفتر رئیس مجلس ارجاع شده است، میان آقایان باهنر و لاریجانی دیداری صورت نگرفته است؛ اما انشاءالله ظرف امروز چنین دیداری برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم جلب نظرات واحدهای مختلف با موضوع مورد اعتراض رئیس‌جمهور، ادامه داد: باید نظرات واحدهای ذیربط از جمله كمیسیون مشترك بررسی لایحه مدیریت خدمات كشوری، اخذ شود.
زمانی با اشاره به تشكیل معاونت جدید ”قوانین“ به ریاست محمدحسن ابوترابی‌فرد، اظهار داشت: از آنجا كه این موضوع در دامنه مسوولیت‌های این معاونت جدید رئیس مجلس است، نظر آقای ابوترابی‌فرد هم باید دریافت شود.
به گفته وی پس از جمع‌بندی این نظرات، در صورت لزوم پاسخ‌های روزنامه رسمی كشور نیز دریافت شده و در نهایت پاسخ لازم به رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.
گفتنی است عصر دیروز رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس نوشته بود كه باهنر خواستار حذف عبارت هیات‌های مستشاری در ماده 117 قانون مدیریت خدمات كشوری بوده است، تا به این ترتیب دیوان محاسبات و كلیه كاركنان مشمول آن، از قانون مدیریت خدمات كشوری مستثنی شوند.
این در حالی است كه قانون مذكور پیش از آن به تصویب شورای نگهبان رسیده بود و علی‌القاعده نایب رئیس مجلس نمی‌توانسته چنین اصلاحی را صورت دهد. اما آنچنان كه احمدی‌نژاد در نامه‌اش نوشته است، باهنر این مورد را در روزنامه رسمی كشور به چاپ رسانده و در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز اقدام مشابهی داشته است كه از سوی رئیس مجلس اصلاح شده بود.
 
خبر مرتبط:
احمدی نژاد به لاریجانی نامه نوشت
  
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir