«مت لتمر» در تازه‌ترین كتابش با عنوان «داستان بازماندگان كاخ‌سفید» مدعی شد كه جورج بوش در جلسات خصوصی كه با وی داشته «باراك اوباما» را به گربه تشبیه كرده است.

به گزارش فارس، بر اساس شرح مختصری كه از این كتاب در نشریه GQ منتشر شده است «لتمر» مدعی شده كه «جورج بوش» در جلسه‌ای كه برای تمرین سخنرانی‌اش مشغول به كار بوده «اوباما» را به گربه‌ تشبیه كرده است.

او در این باره به نقل از «بوش» در كتابش می‌نویسد: «جهان خطرناكی داریم و این گربه (اوباما) ابدا قابلیت مدیریت آن را ندارد. این مرد هیچ كلافی در دست ندارد، به شما قول می‌دهم.»

«مت لتمر» یكی از نزدیكان دولت «جورج بوش» در زمان ریاست جمهوری وی است و برخی از سخنرانی‌های وی را تنظیم می‌كرده است.

نویسنده این كتاب درباره اظهار نظرهای «جورج بوش» درباره «سارا پلین» فرماندار اسبق ایالات كالیفرنیا و معاون اول كاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، «جان مك‌كین» در سال 2008 می‌گوید: «سعی می‌كنم به یاد بیاورم كه آیا «پلین» را پیش از این هم دیده‌ام. او كیست؟ یكی از فرماندهان جزیره گوآم.»

«لتمر» در فصل دیگری از كتابش از رفتار تمسخر آمیز «جورج بوش» در مواجهه با سایر سیاستمداران آمریكایی صحبت می‌كند و او معتقد است كه «بوش» به هیچ وجه از ادبیات درستی برای یادآوری و روبرو شدن با همكارانش استفاده نكرده و نمی‌كند.

این نویسنده در كتابش آورده است: اسناد بسیاری از مكالمات و نامه‌نگاری‌های بوش با رهبران سیاسی جهان وجود دارد كه شاهد این مدعی است كه وی حتی در برخورد با سیاستمداران بزرگ از كشورهای دیگر نیز با تمسخر و ادبیاتی دستوری گفت‌وگو می‌كند

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com