نرگس محمدی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود
وکیل مدافع نرگس محمدی فعال مدنی و روزنامه نگار که در زندان به سر می برد، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده موکلم روز چهارشنبه این هفته از زندان به کمیسیون پزشکی منتقل می شود تا وضعیت بیماری او بررسی شود

نرگس محمدی به پزشکی قانونی منتقل می‌شود

وکیل مدافع نرگس محمدی فعال مدنی و روزنامه نگار که در زندان به سر می برد، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده موکلم روز چهارشنبه این هفته از زندان به کمیسیون پزشکی منتقل می شود تا وضعیت بیماری او بررسی شود.

محمود بهزادی راد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به توصیه پزشکان که موکل را چندی پیش عمل جراحی کردند، منتظریم نرگس محمدی از زندان به بیمارستان منتقل شود تا تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد.

این وکیل دادگستری افزود: درخواست انتقال موکلم به بیمارستان را دادیم اما دادیار می گوید باید بهداری زندان موافقت کند و بهداری نیز می گوید باید موضوع مورد موافقت دادیار قرار گیرد.

بهزادی راد با بیان اینکه دادستانی تهران هنوز به نامه اخیر موکلش در خصوص آزادی مشروط پاسخی نداده است، گفت: با توجه به وخامت بیماری موکل و طبق هماهنگی های صورت گرفته، نرگس محمدی ساعت هشت صبح روز چهارشنبه هفته جاری برای معاینه به کمیسیون پزشگی قانونی منتقل می شود تا در این کمیسیون در خصوص «عدم تحمل کیفر به خاطر بیماری» تصمیم گیری شود.

وکیل مدافع نرگس محمدی افزود: در صورتی که کمیسیون پزشکی قانونی معتقد باشد، موکلم به خاطر بیماری توانایی تحمل کیفر را ندارد، باید از زندان بیرون بیاید.

نرگس محمدی روزنامه نگار و فعال مدنی است که به اتهام تاسیس کمپین لگام (لغو گام به گام اعدام) و چند اتهام دیگر به 10 سال حبس قطعی محکوم شده است.

او چهارم مهر امسال به دلیل اطلاع از وضعیت نامساعد پدرش به مدت سه روز به مرخصی آمد و هشتم مهر به زندان بازگشت.

به گفته بهزادی راد، نرگس محمدی 6 سال و هشت ماه از 10 سال محکومیت خود را گذرانده و مشمول آزادی مشروط است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: IRNA.ir