نماینده ایذه: ۹۹ فحش شنیدیم، یکی را جواب دادیم
روزنامه آفتاب یزد با هدایت الله خادمی نماینده مجلس که اخیرا از او ویدئویی جنجال‌برانگیز منتشر شده است گفتگو کرده است

نماینده ایذه: ۹۹ فحش شنیدیم، یکی را پاسخ دادیم

بخشی از این گفتگو:

آقای خادمی! روز گذشته فیلمی از شما منتشر شده است که در آن به یکی از مردم معترض گفته‌اید«عقب مانده!» می‌خواهیم در این باره توضیحات خود شما را بشنویم، به هر حال بعد از ماجرای نماینده سراوان، اخیرا فیلم‌های دیگری از ناسزاگویی برخی نمایندگان از جمله خود شما منتشر شده است، ماجرا چیست؟

این کلیپ مربوط به دو سال پیش است. به شهری به نام «ده دز» رفته بودیم. در آنجا جلسه شورای اداری بود، این آقا نسبت به همه اعضای شورا داد و قال می‌کرد، می‌خواست به جلسه وارد شود، جلسه ما تمام شد، در خیابان با مردم در حال صحبت بودیم، او 45 دقیقه به من بد و بیراه می‌گفت.

مگر چه گفت؟ آیا ناسزایی گفت که به او عقب مانده اطلاق کردید؟

همه چیز می‌گفت، به همه چیز ایراد می‌گرفت، با نطق‌های من مشکل داشت، اینکه چرا علیه رئیس‌جمهور صحبت می‌کنم، چرا علیه وزرا طرح سوال می‌کنم؟ نباید این کار را بکنم.

من هم گفتم نماینده‌ام نمی‌شود که هیچ نگویم و در مجلس روزه سکوت بگیرم به هر حال مرتب با لحن خاص خود به من می‌تاخت با آنکه نیروی انتظامی هم آنجا بود گفتم اجازه بدهید هرچه می‌خواهد بگوید، اما آنها همان 30 ثانیه آخر را که من به وی گفتم عقب مانده را گرفتند و این فیلم همان موقع –دوسال پیش- پخش شد.

اما اینکه چرا امروز دوباره پخش می‌شود، بر می‌گردد به برخی سایت‌ها از جمله سایت حاشیه مجلس و سایت و کانال‌هایی که از بعضی جاهای دولتی تغذیه می‌شوند و کلا نظام پارلمانی را خدشه‌دار می‌کنند. آنها تلاش دارند نظام پارلمانی در کشور زیر سوال برود و می‌خواهند کاری کنند که اساسا مجلس در کار نباشد، کار آن‌ها فراتر از این حرفهاست! متاسفانه با پول‌های دولت این حرکات مشکوک صورت می‌گیرد.

آیا برفرض صحت صحبت شما، تصور می‌کنید این اظهارات، لفظی که شما به یک فرد با عنوان «عقب افتاده» اطلاق کرده اید را توجیه می‌کند؟

یعنی به نظر شما اگر او هزار تا فحش به من می‌دهد من حق عکس العمل ندارم؟

اما اظهاراتی که وی در باره عملکردتان بیان می‌کرد انتقادهایی بود که شما با فحش جواب آن را داده اید.

او هم فحش و ناسزامی‌داد، فحش‌ها را که نمی‌شود الان به شما بگویم که چه بود.

یعنی واقعا قبلش به شما فحش و ناسزا گفته بود؟

بله! به طوری که اگر من پیگیری قضائی می‌کردم داستان برایش می‌شد. حتی از من خواستند که شکایت کنم که آن موقع گفتم او یک آدمی در آن دور اطراف است، چه کارش دارید!

آقای خادمی! اگر باز هم اتفاق مشابهی برایتان رخ می‌داد یا دوباره به آن زمان درگیری برگردید باز هم این لفظ را خطاب به آن فرد معترض به کار می‌بردید و چنین رفتاری نشان می‌دادید؟

بستگی به شرایط دارد.

یعنی ممکن بود دوباره ناسزا بگویید؟

ببخشید! اگر یکسری الفاظی خطاب به شما به کار گیرند شما چه می‌گویید؟ می‌خواهید من دو تا کلمه به کار ببرم ببینم مصاحبه را قطع می‌کنید؟ یا نه؟

البته از نماینده مجلس چنین توقعی نمی‌رود؟

نماینده مجلس 99 تا را می‌شنود و یکی را پاسخ می‌دهد، در آن یک جا هم از لحاظ سیاسی اگر نماینده پاسخ ندهد ممکن است اصلا او را از آن منطقه بیرون کنند و بگویند فلانی ترسوست. همه چیز بستگی به شرایط و منطقه دارد. باید همه موارد را دراین موضوع با هم دید.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir