مسائلی مانند اختلافات درباره انتخابات رياست جمهوری نمی‌تواند محوريت تحركات عليه رئيس‌جمهور باشد و بايد از طرح اين مباحث خودداری كرد.
 
نائب‌رئیس‌ كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه احمدی‌نژاد در سفرش به نیویورك باز هم خبرساز می‌شود، اظهار داشت: مسائلی مانند اختلافات درباره انتخابات ریاست جمهوری نمی‌تواند محوریت تحركات علیه رئیس‌جمهور باشد و باید از طرح این مباحث خودداری كرد.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا،‌ افزود: اخیرا نتایج یك نظرسنجی كه توسط یك موسسه آمریكایی انجام شده،‌ منتشر شده است كه نكات مثبتی درباره كشور و انتخابات در آن به چشم می‌خورد و چنین شواهدی بیانگر آن است كه برخی بحث‌ها مانند مسائل انتخاباتی تمام‌شده هستند.
وی تاكید كرد: البته طبیعی است كه گروه‌های مخالف و معاند نظام در فكر حاشیه‌سازی برای سفر احمدی‌نژاد باشند ولی مطمئن هستم كه رئیس‌جمهور از فرصت‌های موجود در این سفر مانند گذشته بهره خوبی خواهند برد.
سبحانی‌نیا ادامه داد: با این وجود باید دقت داشت كه در این سفر و بخصوص نطق آقای احمدی‌نژاد،‌ با توجه به ضیق وقت،‌ نگاه كارشناسی دقیق‌تری حاكم باشد و اولویت‌ به مسائل كلان، جامع و كاربردی داده شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: مسائل هسته‌ای،‌ بحث ساختار شورای امنیت، بحران جهانی اقتصاد و مسائل خاورمیانه از جمله محورهایی هستند كه باید نگاه ایران و نظام به این مسائل تشریح شوند.
وی با اشاره به وجود فرصت‌های رسانه‌ای و دیپلماتیك در حاشیه این سفر،‌ افزود: در این رویدادها باید هماهنگی‌های بیشتری با كشورهایی مخالف نظام سلطه برای هماهنگی وسیع‌تر و بیشتر صورت گیرد و مواضع نظام به طور دقیق تبیین و ارائه شوند.
نائب‌رئیس‌ كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال كه آیا از جانب دولت،‌ قبل از سفر رایزنی و یا مشورتی با اعضای این كمیسیون صورت گرفته است، گفت: جلسه خاصی نداشتیم و از اعضای كمیسیون هم كسی هیئت دیپلماتیك ایران را همراهی نمی‌كند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir