اشيای نورانی برفراز جزاير خليج فارس مشاهده شد که يکی از اين اشيا توسط پدافند سپاه و ارتش مورد اصابت قرار گرفت که در آب های خليج فارس در حوزه سرزمينی استان بوشهر غرق شد.
 

به نقل از ايرنا ، فرمانده ارشد سپاه بوشهر و فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران اظهارداشت: اشیای نورانی برفراز جزایر خلیج فارس مشاهده شد که یکی از این اشیا توسط پدافند سپاه و ارتش مورد اصابت قرار گرفت که در آب های خلیج فارس در حوزه سرزمینی استان بوشهر غرق شد.

سردار علی رزمجو دوشنبه به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس درگفت وگوباخبرنگاران افزود: هجدهم شهریور ماه سه شی نورانی بر جزایر خارک و خارگو در خلیج فارس مشاهده شدند که از طریق رادار، غیر خودی بودن آنها به مرکز کنترل هوایی، اعلام شد.
او گفت: لاشه شی نورانی که اخیرا توسط پدافند سپاه و ارتش در جزیره خارک مورد هدف قرار گرفته بود، هنوز پیدا نشده است.
رزمجو بیان کرد: درفضای خلیج فارس و برخی ازشهرهای ساحلی استان بوشهربعضا اشیای نورانی مشاهده می شوند و ظرفیت و قابلیت های نیروی دریایی سپاه به گونه ای است که در روی آب، زیر دریا و فضا آمادگی پاسخگویی به هرگونه تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی وجود دارد.
فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان بوشهر اضافه کرد:با واگذاری مسوولیت امنیت خلیج فارس به سپاه مسیر تردد شناورهای بیگانگان در خلیج فارس به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس کشانده شده است.
وی گفت:حضور قایق های تندرو با چهره های شهادت طلب، آرایش نظامی سپاه در جزایر وسواحل و استقرارسامانه های موشکی، شناورهای موشک انداز، اژدرافکن و مین ریز این نیرو در راستای افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی باعث اقتدار توان دفاعی جمهوری اسلامی در خلیج فارس شده است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خصوص دفاع از نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: رینگ دفاعی این نیروگاه در دریا، هوا و زمین توسط سپاه، ارتش و نیروی انتظامی به گونه ای حفاظت می شود که از خاکریز دفاعی تسخیر ناپذیر و آسیب ناپذیری برخوردار است .
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حیات راستین یک ملت همواره در گرو شناخت ، معرفت و توجه به آرمانهای آن ملت و ارزش هایی است که ملت در آن اجتماع خلق می کنند.
رزمجو افزود:گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلاش برای حفظ پیشینه ها و دستاوردهای تاریخی و ارزشمند و به یاد ماندنی آرمان های ملی هر قوم و نژاد ایرانی است.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر اضافه کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس در حفظ اعتلای انقلاب اسلامی ودفاع ازمرزهای عزت،شرف وکرامت انسان های باارزشی است که در کشورهای مختلف جهان بویژه در نظام جمهوری اسلامی فریاد اسلامی خواهی و آزادی خواهی را سر دادند.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر گفت: این استان در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از هشت هرازو 500شهید، جانباز و آزاده و حضور موفق در جبهه های زمینی غرب و جنوب، دریایی و هوایی کارنامه ای درخشان در دفاع از آرمان های امام راحل (ره) از خود بر جای گذاشت .
وی افزود: همچنین نبرد مستقیم با امریکای جهانخوار و پیر انگلیس در تاریخ انقلاب اسلامی برای رزمندگان استان بوشهر برگ زرینی از شور همراه با شعور و حماسه است که تا همیشه تاریخ به عنوان سند استکبار ستیزی مردم این دیار ثبت و ضبط خواهد شد.
رزمجو گفت: هم اینک نیز استان بوشهر خط مقدم دفاع از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی درآب های خلیج فارس است که توسط فرزندان غیور این مردم به بهترین نحو در حال انجام ماموریت است.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir