ترامپ به اون نامه نوشت
یک مقام آگاه از مذاکرات پیش روی واشنگتن و پیونگ یانگ گفت: 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا، یکشنبه به 'کیم جونگ اون' نامه نوشته است

ترامپ به اون نامه نوشت

یک مقام آگاه از مذاکرات پیش روی واشنگتن و پیونگ یانگ گفت: 'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا، یکشنبه به 'کیم جونگ اون' نامه نوشته است.

این مقام آگاه روز سه شنبه به شبکه خبری 'سی ان ان' آمریکا گفت، این نامه همزمان با مذاکره دو طرف درباره جزییات دور دوم مذاکره ترامپ و اون به پیونگ یانگ ارسال و در اختیار رهبر کره شمالی قرار گرفت.

به گفته این مقام آگاه، 'کیم یونگ چول'، رئیس سابق تشکیلات جاسوسی کره شمالی و از مذاکره کنندگان ارشد پیونگ، برای نهایی کردن جزییات نشست ترامپ و اون این هفته به واشنگتن می رود.

'سی ان ان' پیشتر اعلام کرده بود که تیم آمریکایی به منظور یافتن محلی برای نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی، به بانکوک، هانوی و هاوایی سفر کرد.

وزیر خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) گفت، دیدار دوم ترامپ و کیم احتمالا در ویتنام برگزار می شود.

شماری از مقامات آگاه از محتوای دور اول مذاکرات ترامپ و کیم در سنگاپور، رئیس جمهوری آمریکا در نشست ژوئن با رهبر کره شمالی به او وعده داده بود که پس از این نشست بلافاصله بیانیه پایان جنگ کره را امضا می کند.

به گفته کارشناسان، عملی نشدن این وعده یکی از مهم ترین دلایل ناکامی مذاکرات آمریکا با کره شمالی است.

کیم در سخنانی به مناسبت سال نو اعلام کرد، اگر آمریکا به وعده های خود عمل نکند، تنها یک گزینه به نام تغییر رویکرد برای حمایت از حاکمیت و مصالح کشور باقی می ماند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir