معاون اول قوه قضاييه از اعلام اسامي متخلفان بازداشتگاه كهريزك در گزارش شورای عالی امنيت ملی خبر داد.
 
به نقل از نوانديش ، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه مراسم معارفه معاون قضایی قوه قضاییه درخصوص اینكه کمیته سه نفره قضایی ویژه بررسی حوادث اخیر پرونده بازداشتگاه كهریزك را بررسی كرده است؟ اظهارداشت تمامی مسایلی که نسبت به قضایای اخیر از جمله موضوع کهریزک مطرح شد در دستور کار این هیات قرار گرفت و به صورت روزانه جلساتی تشکیل می شود.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه پرونده متخلفان بازداشتگاه کهریزک در سازمان قضایی نیروی مسلح مطرح است ادامه داد: به رییس سازمان، دادستان نظامی تهران و بازپرس پرونده تاکید شده که هرچه سریعتر مراحل قانونی پرونده طی شود و به نحوی مردم در جریان آن قرار گیرد.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که آیا در این پرونده از مقامات قضایی کسی مقصر شناخته شده است اظهار داشت: در گزارشی که مربوط به شورای عالی امنیت ملی است اسامی متخلفان آمده است.
رئیسی در پاسخ به این پرسش که با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه آیا در شیوه دادگاه حوادث اخیر تغییری به وجود خواهد آمد گفت:شیوه دادگاه نسبت به رسیدگی پرونده‌ها دقیقا باید منطبق با قانون باشد و تاکید رهبری ، مسوولین قوه قضاییه به ویژه رییس دستگاه قضا این است که این موضوع مورد رسیدگی و مبتنی بر قانون باشد یعنی محور قانون قرار گیرد و دادرسی عادلانه باشد.
وی تاکید کرد: این دادگاه برای رسیدگی به موضوعاتی که بعد از انتخابات رخ داد تشکیل شده و قطعا ادامه خواهد یافت و تاکید بر این است که آیین دادرسی در این رسیدگی‌ها مورد توجه دادگاه ، دادسرا و سایر دست اندرکاران چه در بخش تحقیق و کشف جرم و چه در بخش رسیدگی و صدور حکم و چه در بخش اجرای حکم قرار گیرد.
معاون اول قوه قضاییه درپاسخ به این پرسش که آیا رسیدگی به اتهامات متخلفان بازداشتگاه کهریزک به صورت علنی برگزار خواهد شد؟ گفت: سازمان قضایی نیروی مسلح قرار شده برای رسیدگی به پرونده‌ها آماده شود و فکر می کنم همانگونه که مردم در جریان پرونده‌ها ی حوادث اخیر قرار گرفتند، اگر در جریان این پرونده ها نیز قرار گیرند به نفع باشد چرا که مردم این دغدغه را دارد .
وی ادامه داد: در هر صورت کسانی که مرتکب تخلف شده اند باید مردم در جریان روند دادرسی و صدور حکم آنها قرار گیرد.
رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص این که با توجه به فرمایشات اخیر رهبری مبنی بر حجت شرعی نداشتن اعترافات افراد در دادگاه‌ها درباره اشخاص غایب تصریح کرد: ما به رهبری و مردم اطمینان می‌دهیم که دادگاه‌ها براساس قانون آیین دادرسی کیفری برگزار شود.
وی در پاسخ به اینکه اگر تا پیش از این چنین روندی طی نشد است چگونه آن را جبران خواهید کرد؟ سکوت کرد.
 
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:noandish.com