قالیباف: موضوع فیلترینگ را سیاسی کرده‌ایم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشورها وجود دارد

قالیباف: موضوع فیلترینگ را سیاسی کرده‌ایم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کرده‎ایم وگرنه فیلترینگ در همه کشورها وجود دارد.

محمدباقر قالیباف در نخستین اجلاسیه سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در مرکز امامت مشهد اظهار کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و چهل سالگی در فرهنگ الهی نقطه اوج حوزه‌های جسمانی و مادی با ترکیب مسائل عقلی و روحی است و در همین چهل سالگی انقلاب باید این فرصت را پیدا کنیم که یک نگاهی به گذشته خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اعمال انواع توطئه‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر یک درصد این توطئه‌ها علیه کشوری دیگر اعمال می‌شد قطعاً فروپاشی را در پی داشت ولی وضعیت ما در استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت به سمت عالی در پیش است و ما در این حوزه در میان کشورهای دیگر بی‌نظیر هستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما ضعف‌هایی هم داریم و این ضعف‌ها در گرایشات و اعتقادات نیست بلکه در حوزه ساختاری است اینجاست که در چهلمین سالگرد انقلاب باید به آن بپردازیم و متأسفانه یکی از اشکالات جدی ما این است که از دولت‌سازی و اداره کشور مدلی را طراحی نکردیم.

وی اظهار کرد: هر کشوری با هر مبانی فکری و باوری که دارد اداره می‌شود و در اداره کار و در محیط اجرایی الزاماتی وجود دارد که باید اجرا شود و در جایی این الزامات با آرمان‌های ما تعارض پیدا می‌کند یا باید این تعارضات را حل کرد و یا آن را کنار گذاشت که اگر کنار گذاشته شود نسبت به باورهای مردم خلل ایجاد خواهد شد و اگر بخواهیم آن را حل کنیم چگونگی حل آن مهم است اینکه با روش‌های مبتنی بر ارزش‌ها حل کنیم یا بر اساس فرهنگ سرمایه داری و لیبرالیسمی؟

قالیباف با اشاره به اینکه ما در مباحث اجرایی در خصوص الزامات اجتماعی هیچ وقت به صورت دقیق و روشن ننشسته‌ایم آن را حل و فصل کنیم، ادامه داد: مثلاً در بحث فیلترینگ به جای حل و فصل، این موضوع آن را سیاسی کردند.

وی تصریح کرد: هنوز معلوم نیست پارادیم اقتصادی ما چیست و هنوز روی این موضوع به بحث ننشسته ایم. در ۴۰۳ میلیون حساب سپرده بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد سود سپرده است. اینها مال چه کسانی است؟ همه این افراد بر اساس قانون از مالیات معاف هستند بیش از ۸۵ درصد این سودها به کمتر از ۲ درصد صاحبان سهام تعلق می‌گیرد و این سیستم بانکداری و نقدینگی ماست!

قالیباف ادامه داد: ما ۱۲ هزار قانون داریم که در تضاد هم هستند که قانونمندان قانون شکن از همه این قانون‌ها استفاده کرده و از وام‌های کلان بهره مند می‌شوند ولی کسی که ۵ میلیون وام درخواست دارد نوبت به او نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل ما نداشتن منابع انسانی و مالی نیست بلکه ناکارآمدی است، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه محل حل مشکلات جامعه، حکومت و مشکلات بین جامعه و حکومت است.

قالیباف افزود: امروز بی‌توجهی به نخبگان و جوانان و عدم استفاده از ظرفیت آنان سبب شده ما نتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم. سیستم مدیریت ما در کشور یک سیستم خسته و بسته و منفعل است و اگر کاری نکنیم باید زیر ذلت دشمن برویم.

وی با اشاره به مسئله FATF گفت: هدف FATF که در رأس آن آمریکا و انگلیس است این است که می‌خواهد هر کشوری که در برابر خواسته‌های سرمایه داری بایستد آن را از چرخه اقتصاد جهانی حذف کند. آمریکا وقتی نتوانست هژمونی و سیطره خود را با شورای امنیت، سازمان ملل، بانک جهانی و قدرت سخت در ایران پیاده کند رویکرد خود را به قدرت نرم و هوشمند تغییر داد و بحث FATF را مطرح کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:ما نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF را دقیق دنبال کرد ما از FATF نباید عبور کنیم بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌گیری کنیم. اساس مذاکره با آمریکا را نظام تصمیم گرفت ولی در چگونگی، اجرای مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir