مرضیه هاشمی: هیچ اتهامی متوجه من نبود
نشست خبری مرضیه هاشمی (مجری شبکه پرس تی‌وی) با حضور پیمان جبلی (معاون برون مرزی صدا و سیما) و اصحاب رسانه در شبکه پرس‌تی‌وی برگزار شد

مرضیه هاشمی: هیچ اتهامی متوجه من نبود

مرضیه هاشمی در این نشست گفت: به خاطر حساسیت قانونی که بازداشت من داشت من یک بیانیه انگلیسی را آماده کردم و برایتان می‌خوانم. از همه مسئولان و مردمی که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برخی در غرب هستند که به مسئولیت خود عمل نمی‌کنند و می‌خواهند خلاف اعمال مسلمانان را نشان دهند. سیاه‌پوستان همواره قربانی رفتارهای غرب بودند. بر همین اساس مرا همانند خیلی از فعالان سیاسی با یک قانون مصلحتی و بدون هیچ مدرکی بازداشت کردند.

هاشمی ادامه داد: در طول مدتی که در زندان بودم از من سوءاستفاده‌هایی شد و مجبورم کردند که حجابم را بردارم. درصورتی که من هیچ اتهامی نداشتم و تنها به عنوان یک شاهد مرا ۱۰ روز در زندان نگه داشتند.

این خبرنگار در ادامه بیان کرد: با چنین قانون که دو دهه است راه افتاده، آمریکا مسلمانان و سیاه‌پوستان را تحت فشار قرار می‌دهد تا به اهداف خود دست پیدا کند. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و از طرف کسانی که نمی‌توانند صدای خود را به گوش همه برسانند صحبت کنم. اکنون مسلمانان و سیاه‌پوستان در آمریکا تحت فشار هستند و مورد آزار قرار می‌گیرند.

وی افزود: من یک سیاه‌پوست آمریکایی هستم ولی در شبکه تی‌وی پلاس کار کرده و در واقع عاشق ایران هستم. اما آن‌ها در واقع مرا هدف قرار دادند و برای روابط مابین ایران و آمریکا دستگیر شدم. بازداشت من بسیار رنگ و بوی سیاسی داشت. به طور کلی رسانه‌های غربی زدن ایران را دنبال می‌کنند و از دنبال کردن قانون‌هایی که بر ضد مسلمانان و سیاه‌پوستان باشد، دنباله‌روی می‌کنند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما به ۴۰ سالگی انقلاب رسیده‌ایم و من خیلی خوشحالم که با دین اسلام و اهداف انقلاب ایران آشنا شدم. ایران در حال مقابله با چند دهه تحریم آمریکا است و باید توسط ما حمایت شود. در عین حال ما باید متوجه شدت اوضاع درباره مسلمانان و سیاه‌پوستان در آمریکا باشیم و با هم متحد شویم. بازداشت من نشان داد که با وحدت با هم می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

وی افزود: ما باید روی سیستم‌های آمریکا و غرب فشار بیاوریم چراکه آنها برای مسلمانان و سیاه‌پوستان وضعیت بدی را ایجاد کرده‌اند و آنها در شرایط سختی قرار دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: هیچ اتهامی متوجه من نبود و مرا به عنوان شاهد اصلی گرفته بودند. چندبار به آنها گفتم که من نماینده ایران نیستم و تنها در یک شبکه ایرانی کار و زندگی می‌کنم با این وجود مرا دستگیر کردند و من حس می‌کنم که این بازداشت رنگ و بوی سیاسی داشت.

هاشمی ادامه داد: من به محض ورود بازداشت نشدم و چندهفته آنجا بودم و حتی پرواز داخلی هم در آنجا داشتم. به هر حال بازداشت من در تناقض با حرف آمریکایی‌هاست. آن‌ها در حال ترویج ایران هراسی هستند.

این خبرنگار در ادامه گفت: من از ایران حمایت می‌کنم و به همین دلیل یک هدف مهم برای آمریکا به شمار می‌آیم. دولت آمریکا بعد از انقلاب اسلامی با ایران مشکل جدی داشته و حتی صحبت تعویض رژیم را هم مطرح کرده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش بیان کرد: ما باید با هجمه علیه مسلمانان و سیاه‌پوستان مقابله کنیم. هدف دشمن ایجاد تفرقه بین ماست. به همین دلیل من از همه می‌خواهم با هم متحد شوند و حتی با راه‌انداختن یک کمپین در فضای مجازی قدرت خود را نشان دهند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir