اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت
کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه، سوئد و اسپانیا خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند

اروپا، «خوآن گوآیدو» را به رسمیت شناخت

امروز اعلام شد که ایتالیا با بیانیه اتحادیه اروپا در خصوص به رسمیت شناختن گوایدو مخالفت کرده است.

بعد از آنکه گوایدو خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خواند آلمان، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، پرتغال، هلند و بلژیک به نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا هشت روز فرصت داده بودند انتخابات برگزار کند و در غیر اینصورت آنها ریاست‌جمهوری موقت خوان گوایدو را به رسمیت خواهند شناخت.

مادورو اما این درخواست را «گستاخی» توصیف و رد کرده بود. او در جریان سخنرانی روز گذشته در جمع هوادارانش گفت: من رئیس‌جمهوری ونزوئلا هستم.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در پیامی توئیتری بار دیگر مشروعیت نیکلاس مادورو همتای ونزوئلایی خود را زیر سوال برد و مدعی شد: «خوان گوایدو» رئیس کنگره ملی را به عنوان زمامدار این کشور آمریکای لاتین به رسمیت می‌شناسد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اقدام امروز برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا را دخالت در امور داخلی این کشور توصیف کرد.

وی در این رابطه افزود: بحران سیاسی در ونزوئلا فقط از سوی مردم این کشور قابل حل است. از نگاه مسکو، تحمیل هرگونه راه حل یا تلاش برای مشروعیت بخشیدن به غاصبان قدرت، به منزله دخالت اعم از مستقیم یا غیرمستقیم در مسائل داخلی ونزوئلا است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir