ممنوع‌الملاقاتی نسرین ستوده پایان یافت
وکیل مدافع نسرین ستوده از پایان 3 هفته ممنوع الملاقاتی موکلش خبر داد و گفت: موکلم به دستور رئیس زندان اوین، 3 هفته ممنوع الملاقات شده بود

ممنوع‌الملاقاتی نسرین ستوده پایان یافت

وکیل مدافع نسرین ستوده از پایان 3 هفته ممنوع الملاقاتی موکلش خبر داد و گفت: موکلم به دستور رئیس زندان اوین، 3 هفته ممنوع الملاقات شده بود.

پیام درفشان با اعلام این خبر اظهار داشت: خانم ستوده وکیل دادگستری به خاطر آنچه «پیدا شدن قیچی در لوازم شخصی اش» عنوان شده بود، با دستور رئیس زندان اوین به مدت 3 هفته ممنوع الملاقات و دقیقاً پس از پایان مدت مذکور، ممنوع الملاقاتی وی برداشته شد.

این وکیل دادگستری افزود: با توجه به طرح خصوصی سازی زندانها و اینکه اساسا زندانیان با دریافت جیره خشک مبادرت به آشپزی می کنند تمام ابزار آشپزی از جمله چاقوهای متعدد و مختلف در اختیار آنان قرار دارد اما اینکه چطور یک قیچی نزد موکلم اهمیت یافته، جای پرسش و سوال است.

وی اضافه کرد: با توجه به شخصیت موکلم باید توجه داشت اینکه وجود یک قیچی موجب بهانه جویی برای صدور دستور ممنوعیت ملاقاتی شود فاقد هر گونه وجاهت است.

درفشان همچنین از نامه نگاری ستوده با رئیس سازمان زندان ها و مدیرکل زندان های استان تهران خبر داد و گفت: این نامه ها در سیستم سازمان زندان ها به ثبت رسیده و موضوع آن در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به بند زنان زندان اوین است.

نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.

ستوده 23 خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. وی چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.

23 بهمن امسال نیز قرار بود طبق اعلام قبلی شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر، جلسه رسیدگی به پرونده ستوده در ارتباط با محکومیت به 5 سال حبس برگزار شود اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به تاریخ دیگری که هنوز اعلام نشده، موکول شد. 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir