دولتی‌ها مکلف به شفاف‌سازی حقوق و مزایا شدند
نمايندگان مجلس در بودجه98 شرکت‌های دولتی را مکلف به شفاف‌سازی بودجه، حقوق و مزایا كردند

دولتی‌ها مکلف به شفاف‌سازی حقوق و مزایا شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه) پارلمان و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 کل‌کشور، با جزء یک بند الحاقی 5 تبصره 2 در خصوص شفاف‌سازی عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی به پیشنهاد محمد دهقان با 154 رأی موافق، 47 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر موافقت کردند.

طبق مصوبه مجلس در این پیشنهاد، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف شد با همکاری سازمان برنامه و بودجه کل کشور حداکثر تا پایان تیر ماه سال 1398 زیرساخت‌های لازم را جهت بهره‌برداری از سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی فراهم نماید. کلیه شرکت‌های دولتی بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (3) این قانون شامل شرکت‌ها و مؤسسات دولتی که شمول قوانین و مقررات عمومی به آن‌ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است.

شهرداری‌های شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند برای سال‌های برنامه ششم توسعه نسبت به ثبت و بروزرسانی اطلاعات خود و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه از جمله صورت‌های مالی مصوب مجمع عمومی، بودجه تفصیلی مصوب و اصلاحی، عملکرد بودجه، اعتبارات سرمایه‌گذاری به تفکیک هر طرح، تعداد پرسنل (ترکیب آن و نوع قراردادها و حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان) در سامانه مذکور حداکثر تا پایان شهریورماه سال 1398 اقدام نمایند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف شد امکان دسترسی به اطلاعات سامانه مذکور را به صورت برخط برای وزارت امور اقتصادی و دارائی و دیوان محاسبات کشور فراهم نماید. عدم ارائه اطلاعات فوق و عدم اقدام دستگاه‌های مذکور، در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی محسوب می‌شود. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است هر شش ماه یکبار با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارائی، گزارش عملکرد شرکت‌های موضوع این بند را به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com