هم اكنون یك زندانی ایرانی در رابطه با ترور شاپور بختیار، نزدیك 18 سال است در فرانسه زندانی است و بنا به قوانین فرانسه، وی با طی این مدت زندان می تواند از آزادی مشروط بهرمند شود.


به گزارش فردا، در پی مصاحبه احمدی‌نژاد با شبكه دو فرانسه، رسانه‌های این كشور امروز از احتمال آزادی كلوتید ریس در ازای آزادی دو زندانی ایرانی در فرانسه خبر دادند.

بنابراین گزارش شبكه دو فرانسه یك مصاحبه اختصاصی از حمدی نژاد را پخش كرد. در این مصاحبه وی در جواب خبرنگار این شبكه نسبت به وضعیت كلوتید ریس و امكان تقاضای عفو از طرف احمدی نژاد، جوابی داد كه امروز تمام رسانه های فرانسوی با عنوان آزادی ریس در قبال آزادی زندانیان ایرانی در فرانسه تیتر زدند.

هم اكنون یك زندانی ایرانی در رابطه با ترور شاپور بختیار، نزدیك 18 سال است در فرانسه زندانی است و بنا به قوانین فرانسه، وی با طی این مدت زندان می تواند از آزادی مشروط بهرمند شود. زندانی دیگر مجید كاكاوند است كه به جرم خرید محصولات تحت تحریم آمریكا از طرف یك دادگاه آمریكایی تحت تعقیب است.

دولت فرانسه هرگونه مذاكره پنهان در این رابطه را انكار كرده و ریس را بی گناه عنوان كرده و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شده است. قرار است امشب ساكوزی در شبكه یك و دو فرانسه به اظهارات احمدی نژاد جواب دهد.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:fardanews.com