دکتر محمود احمدی نژاد شامگاه سه شنبه به وقت نیویورک با حضور در جمع صمیمی دانشجویان آمریکایی به سوالات آنها پاسخ گفت و در ضیافت شام آنها شرکت کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه همه خوبی ها ناشی از ادیان الهی است، افزود: دین یک حقیقتی است که با برگشت به این حقیقت همه رفتارها تحت کنترل انسانی قرار گرفته و استعدادهای آن شکوفا می شود.

رییس جمهور در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص اقلیت های دینی در ایران اظهار داشت: همه خوبی ها ناشی از ادیان الهی است. دین یک حقیقت بیشتر نیست آن هم پاسخ به سوالات اساسی بشر و شکوفا کردن ارزشهای انسانی است. اگر به حقیقت دین برگردیم همه رفتار ما تحت کنترل انسانی قرار می گیرد و استعدادهای ما شکوفا می شود. مشکل بشر از ابتدا تا به حال این بود که این حقیقت را دائم فراموش می کند تا حدی که بعضی ها در دین هم تحریف ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه اگر کسی در مسیر دین گام بر می دارد وجودش پر از مهر، محبت و دوستی برای دیگران می شود گفت: اگر انسان در مسیر دین قدم بردارد محال است از طریق آن به انسان آسیبی برسد. اگر حقیقت دین را دریابیم و از حقیقت دین تبعیت بکنیم مطمئنا رفتار ما در مسیر درست هدایت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما در ایران اقلیت های دینی متعددی داریم،اظهار داشت: مسیحیان،یهودیان، زرتشتیان و آشوریان در ایران و در کنار هم زندگی می کنند و حتی تعدادی از این افراد بعنوان نماینده های مجلس شورای اسلامی دارای رأی هستند.

دکتر احمدی نژاد گفت: ما در دوران دفاع مقدس وقتی صدام با کمک برخی دولتهای غربی به ایران حمله کرد شاهد حضور اقلیتهای دینی در دفاع از سرزمین ایران بودیم و عده ای نیز در این راه به شهادت رسیدند.

رییس جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هولوکاست و علت زیر سوال بردن این واقعه گفت: آن چیزی که من در مورد هولوکاست مطرح کردم فقط چند سوال ساده بود. سوال اول آنکه اگر واقعه هولوکاست یک واقعه تاریخی است چرا اجازه مطالعه و تحقیق راجع به این پدیده تاریخی توسط دانشجویان را نمی دهند. ما باید اجازه بدهیم راجع به خدا و پیامبران تحقیق بشود. سوال بعدی این است که این واقعه در کجا اتفاق افتاده و چرا باید مردم فلسطین به خاطر آن قربانی بشوند. از نظر ما کشتن انسانهای بیگناه و نسل کشی زشتترین کاری است که کسی می تواند انجام دهد.

وی افزود: اگر هولوکاست یک موضوع تاریخی است چرا سیاستمداران به آن علاقمند شده اند. موضوعات تاریخی متعلق به تاریخ است ارتباط این واقعه با حوادث امروز دنیا چیست؟ و قرار است چه نتیجه ای از موضوع تاریخی هولوکاست گرفته بشود که این همه مورد اهمیت واقع شده

است. امروز به بهانه هولوکاست نسل کشی مردم فلسطین صورت می گیرد. نیروهای نظامی انگلیس در جنگ جهانی اول وارد ایران شدند و بعد از جنگ هم چند سال در ایران ماندند که به واسطه حضور آنها و فشاری که در بازار مواد غذایی بوجود آمد در کشور قحطی بوجود آمد و بیماری مصری شیوع پیدا کرد. در مدت چهار سال نزدیک به ده میلیون نفر در ایران به علت گرسنگی و بیماری از دنیا رفتند یک نسل کشی واقعی اتفاق افتاد ملت ما طعم تلخ تجاوز را چشیده است. ما باید از تاریخ درس بگیریم و به حاکمیت دیگران احترام بگذاریم و با ملت ها دوست باشیم.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز مسائل پیچیده ای در برابر بشر قرار دارند، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی موجود در جهان را فقط با همکاری، همدلی، اعتماد و مشارکت همگانی می توان حل کرد و باید به سمت راهکارهایی که همه دولت ها و ملت (ها) در آن نقش سازنده داشته باشند حرکت کرد.

دکتر احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد مقدمات سفرهای علمی دانشجویان آمریکایی به ایران فراهم شود و ارتباطات دانشگاههای ایران و آمریکا در آینده گسترش یابد.

  

گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: iribnews.ir