آملی لاریجانی: دختر من جاسوس نیست
آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه گفت: باید آقای رئیسی کمر همت را ببندد و آماده این تیرها باشد. دشمن بیرونی و جاهل درونی، شایعه می‌سازند. گفتند دختر رئیس قوه قضاییه جاسوس است. دختر من جایی می‌رفت می‌گفتند «از زندان آزاد شدی؟» مسئولی که قسم خورده بود قانون اساسی را اجرا کند گفت «دختر من جاسوس نیست، 63 حساب هم...

آملی لاریجانی: دختر من جاسوس نیست

رییس قوه قضاییه گفت: خدمت رسانی عظیمی در دستگاه قضایی صورت گرفته است.

آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تودیع و معارفه رییس قوه قضاییه ضمن تبریک به حجت الاسلام رییسی که با ابلاغ مقام رهبری به اصل خودش برگشت، گفت: از خدا می‌خواهم که با عنایت زحماتشان ان‌شاءالله ایشان را موفق بدارد و بتواند این بار سنگین را حمل کند که ریاست دستگاه قضایی افضل بر مسئولیت‌های قاضی، بار سنگینی است و بتواند با درایت و صبر این بار را به دوش بکشد.

مهمترین بخش‌‎های اظهارات آملی لاریجانی: 

رسیدگی به ۱۷ میلیون پرونده کار فوق العاده عظیمی است.

به من گزارش دادند که یک خانمی ۴۰۰ پرونده در دستگاه قضایی ایجاد کرده بود.

به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی تبریک می‌گویم که با حکم رهبر انقلاب، به اصل خود بازگشتند. امیدوارم با درایت، تدبیر، صبر، صبر و صبر این بار سنگین را به دوش بکشند.

اگر همراهی رهبر انقلاب و الطاف بی‌دریغشان نبود، تلاش‌ها در قوه قضاییه نمی‌توانست به اهداف والای خود برسد.

رسیدگی به بیش از 17 میلیون پرونده کار آسانی نیست. افتخار می‌کنم که با وجود افزایش ورودی پرونده‌ها، قضات و کارکنان اجازه انباشت پرونده را نداده‌اند و به اندازه ورودی، خروجی داشته‌ایم.

تعداد قضات ما با برخی کشورها قابل مقایسه نیست. در برخی کشورها گاهی هر دو روز یک پرونده رسیدگی می‌شود اما اینجا هر قاضی روزی 5 پرونده رسیدگی می‌کند. این یعنی نیازمند جذب نیروی انسانی هستیم.

 

دشمن بیرونی و برخی جاهلان درونی به سیاه‌نمایی علیه دستگاه قضایی دامن زده‌اند. برخی مدعی شدند مردم قطع امید کرده‌اند از دستگاه قضایی. عجیب است که شاهد آن را کثرت پرونده‌ها می‌دانند! این استدلال، مغالطه است.

 

یکی از افتخارات بزرگ دستگاه قضایی در این دوره، نوسازی قوه قضاییه بود. در زمان ورود بنده 7000 قاضی داشتیم. امروز با اینکه 2600 قاضی از دستگاه قضایی خارج شده‌اند، قریب 12000 قاضی داریم. این در حالی است که جذب قاضی روند بسیار دشواری دارد.

به ضرس قاطع می‌گویم با تمام تنگناهای بودجه‌ای که باید گلایه آن را به آقای جهانگیری داشته باشیم، در عرصه به کارگیری فناوری‌های نوین بسیار پیشرو هستیم.

برخی از فساد سیستماتیک در دستگاه قضایی سخن می‌گفتند که القای نادرستی بود. مهم این بود که عزم ما همواره مقابله با فساد بوده است.

برخی قضات ما با 40 سال سابقه، هنوز خانه ملکی ندارند و اینها موجب مباهات قوه قضاییه هستند.

یکی از مناشیء وقوع جرایم، فضای مجازی است. هیچوقت مخالف استفاده با این فضا نبوده‌ایم. بنده بیش از روسای سایر قوا از این فضا استفاده می‌کنم. اما معتقدیم این فضا باید مدیریت شود.

نقد دستگاه قضایی منصفانه باشد.

باید آقای رئیسی کمر همت را ببندد و آماده این تیرها باشد. دشمن بیرونی و جاهل درونی، شایعه می‌سازند. گفتند دختر رئیس قوه قضاییه جاسوس است. دختر من جایی می‌رفت می‌گفتند «از زندان آزاد شدی؟» مسئولی که قسم خورده بود قانون اساسی را اجرا کند گفت «دختر من جاسوس نیست، 63 حساب هم ندارم».

گفتم کسی را که تهمت و افترا بزند حلال نخواهم کرد. «کل شیء فعلوه فی‌الزبر و کل صغیر و کبیر مستتر». چرا ما وظیفه خود را در جلسه‌ای که اینگونه افترا می‌زنند، انجام نمی‌دهیم؟ مدیران، این باب را ببندند.

روزها و شب‌هایی را در بیقراری سیر کردم برای دفاع از استقلال قوه قضاییه و قاضی. افتخار می‌کنم که در طول این دوره به هیچ قاضی الزامی نکردم. چقدر تهمت زدند به بنده که «بیدادگاه و دادگاه فرمایشی رئیس قوه قضاییه».

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir