با تغییر رسمی ایلخانی متوسط عمر مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در 30 سال اخیر به 9 ماه کاهش یافت که این موضوع خود به دلیل آنکه بخش حمل و نقل هوایی کشور نیاز به آرامش دارد نگران کننده است.


عصر ایران نقل می کند:"می گفتند برو فساد قبلی ها را کشف کن. وزارت راه و ترابری دو وزیر دارد ، اول هاشمی و بعد بهبهانی. وزیر از قول رئیس جمهور دروغ گفت و احمدی نژاد آن را رد کرد. 15 هواپیمای غربی تا 6 ماه آینده وارد ناوگان می شود و ..." بخشهایی از ناگفته های محمدعلی ایلخانی سرپرست سابق و دوماهه سازمان هواپیمایی کشوری است.

گفتگوی خبرنگار  مهر با محمد علی ایلخانی در حالی عصر چهارشنبه گذشته در دفتر کار وی انجام شد که پنجشنبه رسما حکم برکناری وی از تصدی کوتاه مدت سرپرستی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد.

تغییرات پی در پی مدیران وزارت راه و ترابری او را هم شوکه کرده است و درحالی که هنوز مهر حکم ایلخانی به عنوان بالاترین مقام حمل و نقل هوایی کشور خشک نشده است، پس از گذشت دو ماه و اندی از مراسم معارفه وی باید فردا با این پست خداحافظی کند.

با تغییر رسمی ایلخانی متوسط عمر مدیران سازمان هواپیمایی کشوری در 30 سال اخیر به 9 ماه کاهش یافت که این موضوع خود به دلیل آنکه بخش حمل و نقل هوایی کشور نیاز به آرامش دارد نگران کننده است.

وقوع دو سانحه هوایی ( توپولف در اطراف قزوین و ایلوشن در مشهد مقدس) همزمان با آغاز مدیریت جدید سازمان هواپیمایی کشوری در دو ماه اخیر که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد، را باید از بدشانسیهای ایلخانی دانست که وی را نیز به شدت تحت فشار گذاشت. البته وی می گوید: از ابتدای انقلاب تا کنون هر سانحه ای در کشور رخ داده وی نیز عضو تیم بررسی سانحه بوده و مدیریت در بحران های هوایی را بسیار تجربه کرده است.

ایلخانی که 26 سال سابقه حضور در بخش حمل و نقل هوایی کشور را دارد به دلیل آنچه که در این دو ماه از مقامات ارشد وزارت راه و ترابری دیده است دیگر هرگز حاضر نیست پست و سمتی جدید بپذیرد.

وی با بیان اینکه "بهبهانی به راحتی دروغ می گوید" ، به نقل قول وزیر راه و ترابری از رئیس جمهور اشاره می کند که دکتر محمود احمدی نژاد در هنگام سفر به آمریکا برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل در فرودگاه مهرآباد این ادعا را رد و دستور بررسی این موضوع را صادر می کند.

سرپرست سابق سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از دیداری با سید مهدی هاشمی درباره سفر کاری خود به کشور قطر می گوید: " پس از پایان این سفر به دفتر قائم مقام وزارت راه برای تشریح نتایج سفر رفتم. داشتم درباره مذاکرات سازنده ای که در این سفر داشتیم به آقا سید توضیح می دادم که یکباره وی به من گفت: چرا روی میزت شیرینی می گذاری. من نیز شوکه شدم!"

ایلخانی در ادامه نقل قول دیگری از قائم مقام مطرح می کند که به وی گفته است " برو فساد را در فلان سال در سازمان هواپیمایی درباره فلان هواپیما کشف کن." که وی نیز پاسخ داده است "این کار نهادهای نظارتی و اطلاعاتی است و به من مربوط نمی شود."

وی در این گفتگو وزارت راه و ترابری را به طنابی تشبیه می کند که در دوسوی این طناب حمید بهبهانی و سید مهدی هاشمی قرار دارند و هنوز مسئولان وزارت راه و ترابری نمی دانند بالاخره حرف آخر را چه کسی می زند. برهمین اساس، وزارت راه و ترابری دو وزیر دارد که هم اکنون در بخش هوایی قدرت در دستان مهدی هاشمی است و وی نیز ریاست نخجوانی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر بر سازمان هواپیمایی کشوری را پیگیری می کرد که سرانجام این اتفاق افتاد.


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع:asriran.com