یک سوتفاهم؛ ۳۸ سال حبس برای نسرین ستوده؟!
روز گذشته انتشار شایعه محکومیت نسرین ستوده، وکیل دادگستری به ۳۸ سال زندان در برخی رسانه‌ها با واکنش برخی چهره‌های سیاسی از جمله احمد زیدآبادی (روزنامه نگار و فعال سیاسی) مواجه شد. همچنین رضا خندان همسر نسرین ستوده توضیحاتی درباره این حکم ارائه کرد

نسرین ستوده به 33 سال حبس محکوم شد

روز گذشته انتشار شایعه محکومیت نسرین ستوده، وکیل دادگستری به ۳۸ سال زندان در برخی رسانه‌ها با واکنش برخی چهره‌های سیاسی از جمله احمد زیدآبادی (روزنامه نگار و فعال سیاسی) مواجه شد. همچنین رضا خندان همسر نسرین ستوده توضیحاتی درباره این حکم ارائه کرد.

احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی با انتشار متنی در کانال تلگرامی خود درباره حکم نسرین ستوده نوشت: دیروز که شایعه محکومیت نسرین ستوده به 38 سال زندان را در رسانه‌ها خواندم، حیرت‌زده شدم! چطور ممکن است چنین حکم سنگینی صادر شده باشد؟

واقعیت این است که جملات فوق قدری ابهام‌آمیز است. درک من این است که خانم ستوده پرونده‌های بازی دارد که بنا به اتهاماتی که به ایشان تفهیم شده است، می‌تواند منجر به صدور حکم 38 سال زندان شود. اگر برداشت من غلط است، به نظرم فقط آقای خندان با توضیحاتش می‌تواند آن را تصحیح کند.

بر اساس حکم ابلاغ شده، همسرم به 33 سال حبس محکوم شده است.

رضا خندان با اعلام این خبر اظهار داشت: حکم شعبه 28 دادگاه انقلاب روز شنبه هفته جاری در زندان اوین به همسرم ابلاغ شد که بر اساس آن دادگاه او را در هفت عنوان اتهامی جمعا به 33 سال حبس محکوم کرده است.

همسر ستوده، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، عضویت موثر در گروهک غیرقانونی و ضد امنیتی کانون مدافعان حقوق بشر، لگام (حذف اعدام) و شورای ملی صلح، تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن و ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی را هفت اتهام مطروحه علیه نسرین ستوده در این پرونده عنوان کرد.

به گفته همسر ستوده او علاوه بر مجازات حبس در این هفت عنوان اتهامی به تحمل 148 ضربه شلاق محکوم شده است.

این حکم بدوی و قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران است که در صورت قطعیت مطابق ماده 134 قانون مجازات اسلامی اشد یکی از مجازات های صادره در این هفت عنوان اتهامی اجرا می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir