آریل موزیکانت رییس این انجمن دولت اتریش را متهم کرده است که "برای منافع تجاری خود رژیم ضد یهودی تهران و برنامه های اتمی اش را با این رفتار های ملایم تقویت می کند".
 
به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت خارجه اتریش روز پنجشنبه در گفت وگو یی رادیویی به فشار رسانه ای و لابی اسراییل در این کشور به دلیل حضور در جریان سخنرانی رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ گفت.   

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گوی کوتاهی گفت که اتریش متناسب با رفتار سوئد به عنوان رییس دوره ای این اتحادیه اقدام کرده است.

در همین زمینه انجمن فرهنگی اسراییل در اتریش روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای نیز نسبت به حضور نماینده اتریش در جریان این سخنرانی ابراز انزجار کرده و یاداور شد که برخی از هیاتهای اروپایی سالن را ترک کردند اما نماینده اتریش در صندلی خود باقی ماند.

سازمان یهودی "بمب را متوقف کنید" نیز در بیانیه ای با مضمونی مشابه گفته است که اتریش از سیاست خارجی خود به دلیل منافع تجاری صرفنظر کرده است.

در این بیانیه که تنی چند از اعضای حزب دموکرات مسیحی اتریش نیز آن را امضا کرده اند گفته شده است که حضور نماینده اتریش در جریان این سخنرانی به منکر هولوکاست مشروعیت بخشیده است.

 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news 
منبع: irna.ir