داعش: انتقام حادثه نیوزیلند را می‌گیریم
حادثه خونبار تیراندازی در دو مسجد نیوزیلند می‌تواند سرآغاز چرخه دیگری از خشونت و خونریزی باشد. گروه تروریستی داعش تهدید به انتقام‌گیری کرده است

داعش: انتقام حادثه نیوزیلند را می‌گیریم

حادثه خونبار تیراندازی در دو مسجد نیوزیلند می‌تواند سرآغاز چرخه دیگری از خشونت و خونریزی باشد. گروه تروریستی داعش تهدید به انتقام‌گیری کرده است.

شبکه خبری دویچه وله گزارش داد؛ سران گروه تروریستی داعش در پیامی ویدیویی به گرفتن انتقام ماجرای خونین تیراندازی به مسلمانان در دو مسجد کرایست‌چرچ در نیوزیلند تهدید کرده‌اند. آنها گفته‌اند که با تمام قدرت از دین و هم کیشان خود دفاع خواهند کرد.

اصل بودن این پیام ۴۰ دقیقه‌ای هنوز از سوی کارشناسان تأیید نشده اما از همان کانال‌ها و پرتال‌هایی پخش شده که معمولا مورد استفاده داعش قرار می‌گیرند.

سخنگوی داعش در پیام خود آمریکا و متحدانش را در سوریه تهدید کرده و به هواداران خود وعده داده است که سرانجامی دردناک در انتظار "کافران" در سوریه است.

از چند هفته پیش نیروهای ائتلاف بین المللی ضدداعش در همکاری با کردهای شمال سوریه تلاش می‌کنند منطقه باغوز را از کنترل داعش خارج کنند. در این آخرین پایگاه داعش در سوریه همچنان چند صد نفر از تروریست‌های داعش پناه گرفته‌اند.

دونالد ترامپ در پایان فوریه گفته بود که داعش شکست خورده و "صددرصد" قلمرو زیر فرمان خود را از دست داده است. سخنگوی داعش این سخن را ادعایی دروغین دانست.

روز جمعه یک راست‌گرای افراطی در دو مسجد مسلمانان در کرایست‌چرچ نیوزیلند به روی نمازگزاران آتش گشود، ۵۰ نفر را به قتل رساند و حدود ۴۰ نفر را زخمی کرد. عامل حمله دستگیر و تفهیم اتهام شده است و اوایل آوریل بار دیگر در برابر دادگاه قرار می‌گیرد. او تا کنون ابراز پشیمانی نکرده است. او در مطالبی که پیش از حمله در اینترنت منتشر کرده بود، به مسلمانان و مهاجران دشنام داده، آنها را "مهاجمان" خوانده و آشکارا خود را نژادپرست دانسته بود.

هنوز ۳۱ نفر که به ضرب گلوله زخمی شده‌اند، در بیمارستان بستری هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir